۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۲۵۵۹۰
یک مقام صهیونیست:

جهان به سمت به رسمیت‌ شناختن یک جانبه دولت فلسطینی پیش می‌رود

خبرگزاری رسا ـ یک عضو حزب کارگر رژیم صهیونیستی تصمیم انگلیس درباره فلسطین را «سیلی دردناکی به صورت» توصیف کرد و گفت جهان به سمت به رسمیت شناختن یک جانبه دولت مستقل فلسطینی پیش می‌رود.
پرچم فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ناچمن شای عضو حزب کارگر رژیم صهیونیستی گفت: اقدام روز گذشته انگلیس برای به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی «سیلی دردناکی به صورت» است. تصمیم پارلمان انگلیس در این راستا، به دنبال اظهارات دولت سوئد اثبات می‌کند، جهان به سمت به رسمیت شناختن یک جانبه دولت فلسطینی پیش می‌رود.


وی افزود: اسرائیل عرصه دیپلماتیک را رها کرده و طرح یک جانبه فلسطینی را امکان‌پذیر ساخته، طرحی که اسرائیل را نادیده می‌گیرد و باعث ظهور یک دولت فلسطینی آن هم بدون توافق صلح و بدون به رسمیت شناختن اسرائیل می‌شود.


نمایندگان مجلس عوام انگلیس روز گذشته پس از جلسه‌ای 6 ساعته، طرح به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را به رأی گذاشته و نهایتا با این طرح موافقت کردند.


بر اساس این طرح که با 274 رأی مثبت در برابر تنها 12 رأی مخالف به تصویب رسید، پارلمان انگلیس از دولت ائتلافی این کشور می‌خواهد تا فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت بشناسد.


این مصوبه الزام‌آور نیست و تغییری در سیاست دولت انگلیس مبنی بر منوط کردن به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به موفقیت مذاکرات سازش، تغییری ایجاد نمی‌کند./994/ب102/د

ارسال نظرات