۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۲۵۶۰۴
الوفاق بحرین:

تحریم انتخابات در راستای اراده ملت است

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای تحریم انتخابات مجلس و شهرداری‌ها را از سوی دبیرکل این جمعیت را گامی در راستای اراده ملت مظلوم برشمرد.
جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه‌ای آورده است: تحریم انتخابات یک موضع ملی و در راستای اراده ملت است که از تایید و رسمیت بخشیدن به وضعیت بحرانی کنونی در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و حقوقی جلوگیری می‌کند.

 

این جمعیت افزود: این تصمیم ملی فراگیر که همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و ملی که اکثریت را در جامعه بحرین تشکیل می‌دهند از آن حمایت می‌کنند یک تصمیم تاریخی است که مربوط به سرنوشت حال و آینده ملت بحرین است.

 

الوفاق تصریح کرد: این اقدام نشان دهنده اهتمام دبیرکل برای جلوگیری از ورود بحرین به وضعیتی است که باعث تشدید خودکامگی و ستمگری می‌شود و مسیر را برای چنبره زدن حکومت برهمه نهادها، ثروت‌ها و روند تصمیم گیری، بدون توجه به ارداه ملت هموار می‌کند.

 

شورای الوفاق اضافه کرد: تحقیقات و بررسی‌های دقیق قانونی و سیاسی که به تحریم انتخابات منجرشد نشان می‌دهد که شرکت در انتخابات یک اشتباه تاریخی است که بسیار برای بحرین زیانبار است.

 

این بیانیه ادامه می‌دهد: شرکت در انتخابات، کشور را از طریق تشدید خودکامگی و تشکیل دولت براساس منافع متنفذانی که مناسبت‌های سیاسی و نهادهای صوری را برای خدمت به خودکامگی، فساد و غارت ثروت‌های کشور و کنار زدن مردم می‌خواهند، به عقب باز می‌گرداند.

 

الوفاق تاکید کرده است: خواسته‌های ملت بحرین روشن و بدیهی است و هیچ شخص عاقل، منصف و ملی‌گرا نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد و این خواسته‌ها یک راه حل عادلانه برای همه طرف‌هاست و یک فضای سالم سیاسی و با ثبات بدون ظلم، فساد و بحران‌های مداوم ناشی از سیاست‌های رژیم کنونی را به ارمغان می‌آورد.

 

شیخ علی سلمان دبیرکل جنبش الوفاق بحرین روز جمعه با یادآوری اینکه بازداشت رهبران و چهره‌های سیاسی از سوی رژیم مستبد بحرین سرکوب آزادی انسانی است، گفت: برگزاری هرگونه انتخابات در کشور در حالی که رهبران در پشت میله‌های زندان قرار دارند، فاقد ارزش خواهد بود./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات