۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۲۵۶۵۴
امام جماعت مسجد الاقصی:

از یک ذره خاک مسجد الاقصی چشم پوشی نمی‎کنیم

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته عالی اسلامی قدس تاکید کرد که فلسطینیان به حق شرعی خود در مسجد مبارک الاقصی پایبند هستند و هرگز از یک ذره خاک آن چشم پوشی نخواهند کرد.
عکرمه صبري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عکرمه صبری رییس کمیته عالی اسلامی قدس گفت: زورگویی های اشغالگران صهیونیست و توسل به قوه قهریه علیه شهروندان فلسطینی هرگز به یهودیان حقی را در این مسجد به وجود نخواهد آورد.

 

وی افزود که فلسطینیان مبارز و همیشه در صحنه همچنان به حراست از مسجد الاقصی ادامه می دهند.

 

وی یادآور شد: دشمن صهیونیستی از اعیاد یهودی برای تعرض به مسجد الاقصی سوء استفاده می کند و هدف از این تعرضات تخلیه این مکان مقدس از وجود مسلمانان و فرصت آفرینی برای صهیونیست های تندرو جهت ورود به این مکان مقدس و عربده کشی در آن است.

 

امام جماعت مسجد الاقصی یادآور شد: دشمن صهیونیستی حرمت مسجد الاقصی را زیر پا می گذارد و دست به سرکوب پاسداران این مکان مقدس می زند، با این وجود این پاسداران به دفاع از نخستین قبله گاه مسلمانان اصرار می ورزند.


شیخ عکرمه صبری اظهار داشت که ما مسلمانان به حق شرعی و حکم الهی در مورد مسجد الاقصی پایبندیم و تحت هیچ شرایطی از یک ذره خاک آن چشم پوشی نخواهیم کرد.

 

وی ضمن استقبال از فراخوان کمیته عالی پیگیری امور عرب های ساکن سرزمین های اشغالی 48 از فلسطینیان ساکن این منطقه برای خیزش جهت حمایت از مسجد الاقصی، گفت: ما از این فراخوان استقبال می کنیم و از فلسطینیان ساکن بیت المقدس می خواهیم تا خود را جهت استقبال از برادران عازم از جای جای فلسطین به این شهر آماده کنند.

 

امام مسجد مبارک الاقصی ضمن رد درخواست های کنست رژیم صهیونیستی و سران تل آویو در زمینه بستن مسجد الاقصی به روی مسلمانان در اعیاد یهودی، گفت که این درخواست ها به کلی مردود است، زیرا ما برای یهودیان هیج حقی در مسجد الاقصی قائل نیستیم.

 

صبری ابراز عقیده کرد که راستگرایان تندروی صهیونیستی بر دولت عبری و توده های اسرائیلی سلطه پیدا کرده اند که اساله نشانگر نزدیک شدن زمان زوال رژیم اشغالگر قدس است.

 

این چهره دینی فلسطین ضمن تاکید بر مخالفتش با طرح تقسیم مسجد الاقصی، افزود که این توطئه طی چند سال گذشته بارها خنثی شده است و در سایه حضور مبارزان جان برکف فلسطینی در مسجد الاقصی هرگز به اجرا در نخواهد آمد.

 

وی یادآور شد: درست است که رسانه های عبری برای تقسیم مسجد الاقصی تبلیغ می کنند، ولی در سایه عنایت ربانی هرگز این توطئه شوم به اجرا درنخواهد آمد.

 

امام جماعت مسجد الاقصی در خصوص احتمال شکل گیری انتفاضه سوم در صورت تعرضات مکرر صهیونیست ها به این مکان مقدس گفت: هر احتمالی وجود دارد و ملت فلسطین زمانی که دست به قیام می زند، هرگز با کسی مشورت نمی کند، مسلمانان همواره از مسجد الاقصی حمایت می کنند، چه انتفاضه شکل بگیرد، چه نگیرد.

 

صبری، سلطه اشغالگران صهیونیست بر باب القطانین را نشانگر تلاش صهیونیست ها برای سیطره کامل آنان بر تمامی دروازه های مسجد الاقصی خواند و گفت که این اقدام مردود است و هرگز اجازه چنین کاری را به اسرائیل نخواهیم داد.

 

شیخ صبری در پاسخ به سوالی در مورد وظیفه امت های عربی و اسلامی در قبال قدس و مسجد الاقصی یادآور شد: فلسطینیان در حال حاضر هیچ امیدی به عرب ها و مسلمانان ندارند، زیرا آنان سرگرم مشکلات خود و مبارزه با تروریسم هستند، حال آنکه نمی دانند که تروریسم واقعی، رژیم صهیونیستی است.


این چهره دینی فلسطین تصریح کرد: ما همواره از فلسطینیان می خواهیم تا در مسجد الاقصی حضور داشته باشند و هر کس که به خاطر وجود پست های بازرسی نتواند وارد این مکان مقدس شود در همان جایی که ممنوع الورود می شود نماز بگزارد که همان ثواب فرد نمازگزار در داخل مسجد الاقصی نصیب او می شود، ما پیشتر این فتواها را صادر کردیم و همواره آنها را تکرار می کنیم.

 

امام جماعت مسجد الاقصی یادآور شد: مردم قدس همواره به صورت یک تنه دست به تحرکاتی می زنند و با اشغالگران صهیونیست مقابله می کنند.

 

رییس کمیته عالی اسلامی ادامه داد: پافشاری مردم بیت المقدس بر پایداری خود در قدس و مسجد الاقصی و دفاع از این مکان مقدس،دشمن صهیونیستی را بیشتر عصبانی می کند و آن را به تشدید سرکوب مردم این شهر؛ به ویژه جوانان وا می دارد؛ به نحوی که اشغالگران صهیونیست جوانان فلسطینی ساکن بیت المقدس را به طور گسترده بازداشت می کنند و مانع از ورود آنان به مسجد الاقصی می شوند.

 

صبری بار دیگر تاکید کرد که شهرک سازی اقدامی غیر قانونی است و ما هرگز آن را به رسمیت نخواهیم شناخت، حق ما در سرزمینمان تا روز قیامت به قوت خود باقی خواهد ماند./982/ب102/د

ارسال نظرات