۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۲۶۰۵۵
آیت‌الله خاتمی:

هزینه اعدام شیخ نمر برای عربستان بسیار سنگین است/ حماسه سازان 9دی اجازه میدان داری به فتنه گران نخواهند داد

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر از سوی دولت عربستان را ظالمانه و جائرانه خواند و خطاب به آل سعود گفت: این لقمه، لقمه‌ای نیست که به راحتی از گلویتان پایین برود، اعدام شیخ نمر این روحانی آزاده عواقب بسیاری دارد و شما هزینه سنگینی خواهید پرداخت.
آيت الله سيد احمد خاتمي نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي نماز جمعه تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران از امت ولایی ایران به سبب برپا کردن باشکوه عید سعید غدیر تشکر کرد و با تقدیر از صدا و سیما که در این عرصه سنگ تمام گذاشت، گفت: ایران کشور علی(ع) و فاطمه(س) است و عید غدیرش باید چنین برپا شود.
 
وی همچنین با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب درباره عید غدیر خم و کاربرد آن در وحدت بین مسلمانان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «می‌توانیم غدیر و تقریب را با هم به پیش ببریم، حدیث غدیر جای تردیدی برای هیچ‌کس ندارد اما در عین حال نباید این موضوع را دستمایه تفرقه و شقاق قرار دهیم».
 
حماسه‌سازان نهم دی به فتنه‌گران اجازه میدان‌داری نخواهند داد
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان این‌که فتنه سال 88 یک زخم کهنه در تاریخ انقلاب اسلامی بود، ابراز کرد: فتنه‌ای که در یک سو تمامی دنیای استکبار، سلطنت‌طلب‌ها، منافقان، رقاص و رقاصه‌ها و استحاله‌شده‌ها بودند و در سوی دیگر مردم بودند و ولایت، فتنه‌ای که در حقیقت مقابله با جمهوریت نظام بود.
 
وی با اشاره به این‌که ناکامان انتخابات که می‌گفتند چون ما رأی نیاوردیم یعنی انتخابات باطل و این مقابله با جمهوریت نظام بود، گفت: این لکه ننگ تا ابد بر پیشانی این فتنه است که بر عزاداران و مجلس حسینی حمله کردند و تهران را میدان جنگ کرده و با اهانت به امام عظیم الشأن، تصویر ایشان را آتش زدند.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که فتنه 88 سرمایه‌سوزی برای انقلاب بود، اظهار داشت: برخی در حالی که مقام معظم رهبری می‌فرماید «فتنه خط قرمز ما است» می‌خواهند از فتنه قبح‌زدایی کنند، مجوز داده می‌شود جمع شوند و در مجالسشان خلاف امنیت ملی نظام عمل کنند، به این جماعت قلیل می‌گویم که حماسه‌سازان نهم دی زنده و در صحنه هستند.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم عزیزی که حماسه باشکوه نهم دی را در میدان انقلاب تهران آفریدند و یکپارچه گفتند این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، نخواهند گذاشت دوباره تعداد قلیلی از فتنه‌گران میدان‌داری کنند و با تمام وجود در برابر آنها خواهند ایستاد.
 
حکم اعدام شیخ باقر نمر ظالمانه و جائرانه است
وی در بخش دیگری از سخنان خود حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر از سوی دولت عربستان را ظالمانه و جائرانه خواند و گفت: جرم او این است که از انقلابیون بحرین حمایت کرده و می‌گوید ولایت فقیه، می‌گوید شیعه در عربستان حق حیات دارد، این حکم ظالمانه و جائرانه صادر شده است و مقام‌های حقوق بشر سکوت کرده‌اند.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که مقام‌های حقوق بشری که از حکم اعدام آدم‌کش‌ها در نظام جمهوری اسلامی انتقاد می‌کنند و می‌گویند ضد حقوق بشر است در برابر این حکم اعتراضی نکرده‌اند، به دولت عربستان گفت: این لقمه، لقمه‌ای نیست که به راحتی از گلویتان پایین برود، اعدام شیخ نمر این روحانی آزاده عواقب بسیاری دارد و شما هزینه سنگینی خواهید پرداخت.
 
دلارهای نفتی عربستان پایه‌گذار کشتار مسلمانان
وی همچنین اظهارات وزیر خارجه عربستان را که گفته بود ایران بخشی از مشکل است نه راه‌حل، بسیار سخیف و نادرست خواند و گفت: اینها پیش می‌افتدند که پس نیفتند، کیست که نداند گروهک داعش را دلارهای نفتی عربستان تولید کرد و کیست که نداند هر تروری در جهان اسلام صورت می‌گیرد با دلارهای نفتی شما است.
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کیست که نداند از خزانه قارونی خود مسلمانان مظلوم هستند که به خاک و خون کشیده می‌شوند، اگر واقع را می‌خواهید بشنوید این است که شما نه تنها بخشی از مشکل که تمام مشکل هستید؛ البته عصبانیت شما را کاملا درک می‌کنیم، میلیاردها دلار خرج کرده‌اید تا دولت سوریه را سرنگون کنید ناکام ماندید، میلیون‌ها دلار در عراق خرج کردید تا به کامتان برسید به کامتان نرسیدید عقده‌ای هستید و عقده خود را با فحش به ایران دنبال می‌کنید.
 
مبانی نهضت امام حسین برای مردم تبیین شود
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان این‌که محرم سال 1436 در راه است، اگرچه 1375 سال از داغ اباعبدالله الحسین(ع) می‌گذرد اما مردم به گونه‌ای به استقبال عزای امام حسین(ع) می‌روند مثل این‌که دیروز لب تشنه عزیز فاطمه(س) را به شهادت رسانده‌اند، گفت: ما مدیون محرم، کربلا و عاشورا هستیم و هرچه داریم از کربلا داریم.
 
وی از خطبای مجلس حسینی خواست که در این مجالس مبانی نهضت امام حسین، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا و اردوگاه سیدالشهدا(ع) را برای مردم ترسیم کرده، ویژگی‌های این اردوگاه و وجه تمایز آن را با اردگاه یزدی در عصر حاضر بیان کنند و مداحان نیز که تجسم هنر آئینی هستند، هدفمند بخوانند.
 

آیت‌الله خاتمی در ابتدای سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به روز مباهله که مایه افتخار اهل بیت(ع) و روز مدال گرفتن امام علی(ع) است، تأکید کرد: سبک زندگی امام علی(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهیم نه آن چیزی که شبکه‌های بیگانه به عنوان الگو برای ما معرفی می‌کنند./920/پ201/ج

ارسال نظرات