۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۲۶۲۲۶
وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه سازی صدقه جاریه است

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مدرسه سازی صدقه جاریه است، ‌گفت: ممکن است خیری یک بار مدرسه بسازد اما اثر آن جاری و ساری بوده و اجر اخروی دارد.
فاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش تکریم خیران مدرسه ساز کشور که پیش از ظهر امروز در سالن حجاب کانون فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: ایثار، خلوص و تلاش خیران مدرسه‌ساز قابل تقدیر و تشکر است؛ سال تحصیلی جاری در حالی آغاز شد که حدود 12 میلیون و 800 هزار نفر دانش‌آموز در 122 هزار مدرسه با یک میلیون معلم کار خود را آغاز کردند.

 

وی افزود: فضاهایی که شما خیران مدرسه ساز در احداث و آماده سازی آن نقش داشتید سبب شد تا ما سال تحصیلی جدید را با قدرت بیشتری آغاز کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش با برشمردن سیاست‌های اصلی دولت یازدهم در بخش آموزش و پرورش عنوان داشت: ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای مدیریت آموزشی، تمرکز زدایی در آموزش و پرورش، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش و توسعه مشارکت مردم در بخش آموزش و پرورش از جمله سیاست‌های دولت یازدهم در بخش آموزش و پرورش است.

 

فانی با اشاره به این‌که سیاست توسعه مشارکت مردمی در بخش آموزش و پرورش جدی است، گفت: مشارکت دانش‌آموزان، معلمان، اولیای دانش‌آموزان و مردم می‌تواند در بهسازی آموزش و پرورش موثر باشد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره مشارکت مردم فرمودند: ما این تجربه را داریم که هر وقت کار را به مردم سپردیم موفق بودیم، اعتقاد و اتکا به مردم می‌تواند در رشد و شکوفایی انقلاب و کشور موثر باشد.

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که مشارکت مردم سیاست جدی ما در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: سیاست مشارکت مردم یک سیاست جدی و تغییر ناپذیر است که یکی از بارزترین مظاهر آن مشارکت خیران مدرسه ساز بوده که سالها پیش شروع شده و با قدرت رو به جلو در حرکت است.

 

فانی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به طور متوسط 5/7 کلاس درس به وسیله خیران ساخته شده که بیش از دو میلیون و 100 هزار نفر تا 2 میلیون نفر و 500 هزار دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل هستند.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که مدرسه‌سازی صدقه جاریه است، تصریح کرد: مدرسه سازی صدقه جاریه است یعنی این‌که ممکن است یک خیر یک بار مدرسه بسازد اما اثر آن جاری و ساری بوده و اجر اخروی دارد.

 

وی با اشاره به نامگذاری مدارس گفت: فضاهایی که از سوی خیران ساخته شده است با نام مورد نظر آنها نامگذاری می‌شود و آموزش و پرورش اجازه تغییر کاربری یا تغییر نام مدارس را بدون اذن خیران ندارد.

 

فانی با اشاره به این‌که تعمیر و نگهداری مدارس از ساخت آن مهم‌تر است، اظهار کرد: مدارس ساخته شده از سوی دولت یا خیران به تعمیر و نگهداری نیاز دارند که شاید بتوان گفت تعمیر و نگهداری مدارس از تاسیس مدارس جدید مهم‌تر باشد ما تلاش می‌کنیم در این زمینه اعتباراتی را اختصاص دهیم که امیدواریم خیران نیز در این امر مهم ما را یاری دهند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات