۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۲۶۳۲۸
سید هاشم صفی الدین:

عملکرد ترکیه در قبال کردهای کوبانی ناجوانمردانه بود

خبرگزاری رسا ـ رییس شواری سیاسی حزب الله لبنان با انتقاد از عملکرد ترکیه در قبال مردم کوبانی، گفت: دولت ترکیه به آمال و آرزوهای خود در سوریه دست پیدا نمی‌کند.
سيد هاشم صفي الدين


به گزارش خبرگزاری رسا، سید هاشم صفی الدین، رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در مراسمی روز گذشته از سوی بخش تربیت و پرورش این حزب در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، با تاکید بر اینکه تصور آمریکا و هم پیمانانش مبنی بر تحت الشعاع قرار دادن پیروزی‌های مقاومت و ارتش سوریه از خلال ائتلاف ضد داعش اشتباهی استراتژیک است، گفت: محور مقاومت توانست دستاوردهای مهمی را در برهه اخیر به دست آورد. نیروهای مقاومت به آمریکا اجازه نمی‌دهند که با خیال راحت به توطئه افکنی بپردازد.

 

وی با اشاره غیر مستقیم به ترکیه و عملکرد مصلحت طلبانه آن در قبال کوبانی، گفت: کشوری که به این شیوه ناجوانمردانه مردم کوبانی را در برابر نیروهای جنایتگر داعش بی پناه گذاشت، هیچگاه به آمال و آرزوهای خود دست پیدا نمی‌کند و نمی‌تواند نقشه‌های خود را در سوریه عملی کند.

 

حجت الاسلام صفی الدین تصریح کرد: برخی کشورها با مسلح ساختن تروریست‌ها در خاورمیانه و دامن زدن به گفتمان تحریک آمیز مذهبی و طایفه‌ای کشورهای منطقه را به لبه پرتگاه رسانده‌اند.

 

وی، حاکمان فتنه افروز را انسان‌های نادان خواند و گفت: زمانی که مردم به هوشیاری و آگاهی لازم دست پیدا کنند دیگر جایی برای این حاکمان جاهل و فتنه گر وجود ندارد./983/ب903/ک

ارسال نظرات