۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۲۶۳۸۹
مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند:

بنیان خانواده بر اعتماد متقابل و احترام به یکدیگر بنا شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با بیان این که بنیان خانواده بر اعتماد متقابل و احترام به یکدیگر بنا شده است، گفت: والدین به جای دخالت نابجا و نظارت شدید در امور فرزندان باید رهکارهای مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را به آنها آموزش دهند.
خانواده موفق

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، فاطمه صغری حجی پور، مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند، امروز در همایش تکریم خانواده در بیرجند با بیان این‌که خداوند در اسلام خانواده را بنایی محکم برای نشر معارف دینی و تربیت افراد لایق و شایسته قرار داده است، اظهار داست: بنای خانواده بر محبت، ایثار، از خودگذشتگی، اعتماد و احترام متقابل است که هر کدام از این عناصر در طول دوران زندگی دچار مشکل یا ضعف شود، بنای خانواده از هم پاشیده می شود.

 

وی با بیان این‌که خانواده کانون برای تربیت افراد شایسته است، گفت: خداوند یکی از مهم ترین رسالت هایی که بر عهده والدین قرار داده این است که فرزندان خود را به نحو صحیح تربیت کرده و در آسیب های مختلف از آنها حمایت کنند.

 

مدیر حوزه علمیه نرجس بیرجند افزود: متأسفانه امروزه والدین در رسالت خود در خصوص فرزندان دچار افراط و تفریط شده اند و بعضی از خانواده ها رها کردن فرزندان به حال خود را تربیت می دانند، در حالی که عده دیگر خانه را به یک پادگان نظام برای فرزندان تبدیل کرده اند که فرزند امکان بیان حتی یک نقد را ندارد که اسلام هیچ کدام از این دو شیوه را نمی پسندد و والدین را دعوت به میانه روی می کند.

 

حجی پور با اشاره به این که هر پدر و مادری صلاح و خیر فرزندان خود را می خواهد، گفت: والدین به جای این که فرزندان را به حال خود رها کنند یا به شدت بر آنها نظارت کنند باید فرزندان خود را در برابر آسیب های اجتماعی آموزش داده و راه حل پیشگیرانه را به آنها بیاموزند، به این ترتیب دیگر نیاز به دخالت مستقیم والدین در امور فرزندان وجود ندارد زیرا دخالت مستقیم والدین در بیشتر موارد نه تنها اثری ندارد، بلکه جوان و نوجوان را بیشتر در وادی گناه سوق داده و موجب دوری از پدر و مادرش می شود بنابراین والدین باید برای فرزندان خود مانند یک مشاور خیرخواه عمل کرده و با آنها دوست باشند.

 

وی ادامه داد: باید والدین در خانه به شکلی با فرزندان خود رفتار کنند که آنها احساس امنیت کرده و بتوانند مشکلات خود را با پدر و مادرشان درمیان بگذارند، زیرا فرزندی که از والدین خود می ترسد مسائل و مشکلات خود را از آنها پنهان خواهد کرد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با اشاره به این‌که قوام خانواده به فرزندآوری و تربیت فرزندان است، گفت: باید زوج های جوان از همان ابتدا به فکر فرزندی آوری باشند زیرا هرچه سن آنها بیشتر می شود میزان موفقیتشان در تربیت فرزند کمتر می شود.

 

حجی پور ادامه داد: زوج های جوان نباید به بهانه فراهم شدن شرایط مالی و افزایش تجربه از فرزند آوری خود داری کند، چراکه این تعلل آنها بزرگترین آسیب را به امنیت کشور می زند و بزرگترین تهدید برای شیعیان در درازمدت محسوب می شود، بنابراین کسی که ادعای ولایت مداری دارد باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه فرزندآوری مقید باشد./968/پ202/ب3

ارسال نظرات