۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۲۶۳۹۹
مدیر کل اوقاف اردبیل:

اجرای نیت واقف در ترویج فرهنگ وقف تأثیرگذار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف، گفت: توجه و اهمیت دادن به نیت واقفان موجب جلب نظر خیرین و رونق هر چه بیشتر فرهنگ وقف می شود.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل امروز در جلسه مدیران ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان اردبیل، اظهار داشت: اجرای نیات واقفان یکی از معیارهای اصلی و وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه بوده و افزایش درآمد موقوفات از وظایف دیگر این مجموعه است که از معیارهای رسیدگی و بازسازی موقوفات محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به افزایش حضور مردم در بقاع امامزادگان، افزود: تعداد موقوفات ثبت شده در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال های گذشته نیز رشد قابل قبولی نشان می دهد.

 

حجت الاسلام قیامی تصریح کرد: حدود 98درصد نیات واقفان در اموال و دارایی‌های وقف شده لحاظ می شود و این اموال طبق نظر و خواسته خود واقف به کار گرفته شده است.

 

وی گفت: ثبت الکترونیکی نیت واقفان در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه انجام می شود، چراکه توجه و اهمیت به نیت واقفان موجب جلب نظر خیرین و در نهایت گرایش مردم استان به این اقدام خداپسندانه و رونق هر چه بیشتر فرهنگ وقف می شود.

 

آستان مقدس امامزادگان در اردبیل میزبان عزادارن حسینی خواهد بود

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه محر الحرام، آستان مقدس امامزادگان استان اردبیل با حضور هیات امناء، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مسؤولان استانی، خادمان بقاع متبرکه و مردم غبارروبی و عطر افشانی می شود.

 

وی با بیان این‌که حرم مطهر امامزادگان همواره مأمن و پناهگاهی برای مؤمنان بوده و است، افزود: بنا به فرمایش امام راحل؛ محرم و صفر اسلام را نگه داشته است و باید با تکیه بر فرمایش بزرگان دین، تکایا و بقاع متبرکه را مطهر نگه داریم و برای زنده نگه داشتن محرم و صفر گام‌های اساسی بر داریم.

 

حجت الاسلام قیامی با بیان این‌که دهه محرم عزت و عظمت اسلامی است، اظهار داشت: غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و تکریم امامزادگان در جامعه سبب ترویج فرهنگ و معارف دینی و حرکت در مسیر سیره و منش اهل بیت(ع) می شود.

 

وی تصریح کرد: در دهه محرم برنامه های متعدد سوگواری و عزاداری در امامزادگان استان اردبیل به همت و همکاری هیأت امنا و مردم حسینی استان برگزار می شود و حضور خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان در این مراسم‌ نقش مهمی در آشنایی مردم با فرهنگ ایثار و شهادت دارد، در واقع  امیدواریم با تأسی از واقعه تاریخی کربلا بتوانیم دین خود را به اسلام و قرآن و امر به معروف و نهی از منکر ادا کنیم./937/پ202/ب3

 

ارسال نظرات