۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۲۶۴۳۰
امام جمعه کوهرنگ:

روز مباهله روز عزت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ با تأکید بر این که روز مباهله مهر تأییدی بر ولایت امیر مؤمنان(ع) است، این روز را روز اثبات نبوت پیامبراکرم(ص) و همچنین روز عزت اسلام بیان کرد.
حجت الاسلام طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، روز گذشته در جمع مردم روستای صالح کوتاه از توابع دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ، به روز مباهله اشاره کرد و این روز را روز اثبات نبوت پیامبراکرم(ص) و همچنین روز عزت اسلام بیان کرد.
 
وی با تأکید بر این که روز مباهله مهر تأییدی بر ولایت امیر مؤمنان(ع) است، خاطرنشان کرد: آیه مباهله، مقام نبوت و رسالت پیامبر را هم به روشنی اثبات می‌کند؛ چراکه در روز مباهله آن هایی که حاضر به مباهله با پیامبر(ص) نشدند، یقین کردند که او فرستاده خدا است.
 
حجت الاسلام طباطبایی اضافه کرد: مباهله اهل بیت(ع)، به مسلمانان آموخت که هرگاه مخالفان با منطق و دلیل قانع کننده به سوی صراط مستقیم هدایت نشدند و آنان به لجاجت پرداخته و از پذیرش حق امتناع ورزیدند، با مباهله به مقابله برخیزند و در برابر دشمنان عنود، خود را عاجز و درمانده نشان ندهند.
 
امام جمعه کوهرنگ همچنان به نزدیک بودن ایام محرم نیز اشاره کرد و از حضور مبلغان دینی در همه روستاهای دورافتاده دهستان موگویی خبر داد و افزود: با آمدن محرم، نام اباعبدالله به جوانان و مردم جان دوباره ای می بخشد و دشمن نیز از این مسأله ترس دارد و می خواهد این میراث گرانبها را از مردم ما بگیرد.
 
این مقام مسؤول با بیان این که محرم و نام و راه امام حسین(ع) در قلب های مردم ایران نهفته است که این عشق و ارادت را با هیچ چیزی عوض نخواهند کرد، تأکید کرد: یکی از مشکلات مناطق دور افتاده و روستاهای محروم، نداشتن روحانی مستقر در روستا ها است که مردم بسیار مطالبه می کنند و تا به امروز نیز محقق نشده است.
 
وی با بیان این که دولت باید در این باره به یاری ائمه جمعه و سازمان تبلیغات بشتابد، خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت های حضور روحانی در روستاها با کم ترین امکانات فراهم باشد؛ به یقین روحانیان نیز با میل و رغبت بیشتری به این مناطق هجرت خواهند کرد.
 
حجت الاسلام طباطبایی در ادامه با قدردانی از اهتمام استاندار و اعضای ستاد بحران برای بازدید از روستاهای این دهستان محروم، اظهار داشت: به یقین حل مشکلات مردم و رفع محرومیت ها، مهم ترین وظیفه دولتمردان در نظام اسلامی است که خدا را شکر، مسؤولان این استان نیز به آن توجه جدی دارند.
 
وی به مشکلات سال گذشته دهستان موگویی و محصور شدن بیش از 600 هزار نفر در پشت برف در فصل سرما نیز اشاره کرد و گفت: انشاالله با کمک مسؤولان استان و با اختصاص ماشین آلات برف روبی به این منطقه و همچنین فعال بودن راهداری روستای خویه، دیگر مشکل بحرانی برای سال جدید نخواهیم داشت./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات