۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۲۶۶۶۸

استقبال مسلمانان استرالیا از رفع ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی در پارلمان این کشور

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان و گروه‎های مدافع حقوق بشر در استرالیا از تصمیم پارلمان این کشور در لغو ممنوعیت استفاده از نقاب به وسیله بانوان مسلمانی که به عنوان بازدیدکننده در جلسات پارلمان این کشور حضور می‎یابند، استقبال کردند.
بانوان مسلمان و محجبه در استراليا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان و گروه‎های مدافع حقوق بشر در استرالیا از تصمیم پارلمان این کشور در لغو ممنوعیت استفاده از نقاب به وسیله بانوان مسلمانی که به عنوان بازدیدکننده در جلسات پارلمان این کشور حضور می‎یابند، استقبال کردند.
 
قانون جنجالی منع استفاده از نقاب به وسیله بانوان مسلمانی که به عنوان بازدیدکننده در جلسات پارلمان استرالیا حضور می‎یابند اوایل ماه میلادی جاری و در روز دوم اکتبر اعلام شد.
 
این قانون  به طور گسترده از سوی گروه های مدافع حقوق بشر مورد اعتراض قرار گرفته و مسلمانان آن را "تبعیض نژادی" خواندند.
 
تیم ساتفوماسانه، کمیسیونر مبارزه با تبعیض نژادی در استرالیا در این ارتباط گفت: با هیچ کس نباید مانند شهروند درجه دو برخورد کرد، حداقل در پارلمان کشور نباید چنین رویکردی وجود داشته باشد.
 
در حالی که دولت استرالیا قانون منع استفاده از نقاب برای افراد عادی حاضر در جلسات پارلمان را به بهانه مسائل امنیتی مطرح کرده بود کارشناسان می گویند که هیچ کدام از نهادهای امنیتی این کشور توصیه یا هشداری در ارتباط با دردسرساز بودن استفاده از نقاب برای مراجعان ارائه نکرده اند.
 
از سوی دیگر، برخی از نمایندگان راستگرای پارلمان استرالیا از لغو ممنوعیت استفاده از نقاب برای بانوان مسلمان حاضر در جلسات پارلمان به خشم آمده و مدعی شدند که چنین اقدامی به تقویت افراط گرایی کمک می کند.
 
مسلمانان بیش از 200 سال است که در استرالیا حضور داشته و بیشتر از 1.7 درصد از جمعیت 20 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند./990/ب902/ک
ارسال نظرات