۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۲۶۸۴۲
آیت الله حیدری:

فراجناحی و اتحاد بخشی از ویژگی های آیت الله مهدوی کنی بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با تسلیت ارتحال اندوهگین آیت الله مهدوی کنی به ملت ایران، اظهارداشت: فراباندی و اتحاد بخشی از ویژگی های شخصیت آیت الله مهدوی کنی بود.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت به امام زمان(عج)، رهبر انقلاب اسلامی، ملت مسلمان ایران و شعیان جهان، تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی از شخصیت بزرگ و اتحاد بخشی بوده که افق های بلند او فراتر از باند گرایی جناح های گوناگون و خط کشی های آن ها بود.

وی با اشاره به حدیث حضرت رسول اکرم(ص) مبنی بر این که اگر عالمی از امت من درگذشت حفره ای در دین ایجاد شده که هیچ کس نمی تواند جای آن را پر کند، تصریح کرد: از دست دادن این فقیه بزرگ ضربه ای اندوهناک بر پیکره اسلام است.

آیت الله حیدری با بیان این که این عالم بزرگ از مبارزان درجه اول خط امام(ره) بود، افزود: آیت الله مهدوی کنی الگویی مهم برای امت اسلامی و ملت بزرگ ایران است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: این عالم ربانی در طول دوره منفور پهلوی انواع شکنجه ها و زندان ها را با روحیه سازش ناکارانه تحمل کرده و درس پیروزی را به پیروان خود آموخت.

آیت الله مهدوی کنی از رهروان با وفا و مؤسسان اصلی انقلاب اسلامی بود

وی با اشاره به فعالیت های جهادگونه آیت الله مهدوی کنی پس از انقلاب اسلامی، اظهارداشت: این دانشمند با تقوا از رهروان راه امام و مؤسسان اصلی انقلاب اسلامی بود.

آیت الله حیدری افزود: آیت الله مهدوی کنی به همراه دیگر شاگردان و همراهان امام راحل مسؤولیت های سنگین و سرنوشت سازی را در مراحل حساس پس از انقلاب پذیرفته و آن ها را به گونه ای موفق به پایان رساندند و این نشان دهنده توانمندی این شخصیت ها و مجاهدت های ولایی آن ها است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در دست گیری کمیته های انقلابی، وزارت کشور، مدیرت مساجد تهران، عضویت شورای نگهبان و ریاست مجلس خبرگان رهبری را از خدمات راستین این فقیه به کشور و ملت برشمرد و گفت: این ها تنها بخشی از مسؤولیت ها و خدمات بی شمار این روحانی بزرگ است.

وی ایفای نقش آیت الله مهدوی کنی در مسؤولیت ها و مراکز گوناگون اجتماعی و فکری را نمونه ای از یک فعالیت سیاسی سالم و پر بازده برشمرد و افزود: این فعالیت ها در جهت تثبیت انقلاب اسلامی و مذهب تشیع به عنوان یک الگوی انسانی بود.

طلاب آیت الله مهدوی کنی را الگوی خود قراد دهند

آیت الله حیدری در ادامه گفت: آیت الله مهدوی کنی با تأسیس حوزه علمیه امام جعفر صادق(ص) حرکتی ماندگار و فرهنگ ساز را در جامعه ایجاد و پایه گذاری کرد.

وی به طلاب حوزه های علمیه توصیه کرد که از این شخصیت ربانی الگو گرفته و آن را سرمشق فعالیت های دینی خود قرار دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تالیف کتاب های فقهی، دینی و اثر های اصولی، اخلاقی را از دیگر خدمات جاودانه این علم پرهیزگار برشمرد و درگذشت او را یک فقدان بزرگ دانست.

آیت الله حیدری ابرازداشت: امیداریم که حوزه های علمیه ما با الگو گرفتن از این عالم با تقوا طلبه هایی را پرورش دهند که بتوانند در آینده همچون این شخصیت معنوی در جامعه اسلامی خدمت کرد و ملت مسلمان ایران را در برابر خداوند سربلند گردانند.

وی در پایان با اشاره به ضایعه اسف بار در گذشت این عالم ربانی، برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان و ملت دین مدار ایران صبر و شکیبایی را آرزو کرد./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات