۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۲۶۸۶۰
با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی؛

همایش طلایه داران تبلیغ برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش طلایه داران تبلیغ با موضوع نکوداشت بانوان پیشکسوت عرصه تبلیغ با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.
همايش بانوان مبلغه در زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش طلایه داران تبلیغ با موضوع نکوداشت بانوان پیشکسوت عرصه تبلیغ ازسوی مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام  نصیر نیک‌نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران و جمعی از مسؤولین مدارس علمیه و مبلغین پیشکسوت خانم امروز در سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام نیک نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با اشاره به کاهش تعداد بانوان مبلغه ناآشنا و ناآگاه به امور دینی که به بیان خرافات در منازل می‌پرداختند خاطرنشان کرد: خواهران طلبه فارغ التحصیل عرصه تبلیغ را بر مشاغل دیگر مقدم بدارند و پس از گذراندن دوره های مختلف آموزشی تبلیغ، بحث های ضروری خانواده و اجتماع را برای مردم تبیین نمایند.

وی در پایان با اشاره به وجود تبلیغات سوء فراوان در فضاهای مجازی و محیط سایبری بر علیه شیعیان گفت: به حمدالله روز به روز بر قدرت شیعه افزوده شده و امروزه شاهدیم شیعیان در یمن با استواری روز غدیر را جشن می گیرند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اصل و هدف تبلیغ گفت: در مسیر تکامل باید دین آموخت و نمی توان فقط با نگاه به لوح فطرت و عقل چالش‌ها را حل کرد.

وی با بیان این‌که در راه پیشبرد اسلام باید اعتقاد به اسلام مرزی داشت خاطرنشان کرد: اسلام با ولایت فقیه در تمامی دوره‌ها معنا می‌یابد هیأت‌ها و مجالس سخنرانی و تبلیغ باید نشانگر ساختار اسلام مرزی و تأیید ولایت فقیه باشد و در این راه باید از ابزار فهم صحیح دین، آموزش دیدن و آموزش دادن صحیح و ارائه آن به دل‌های مستعد و گوش‌های شنوا استفاده کرد و بدانیم آینده از آن دین مرزی است. چرا که در قرآن می گوید:«إنَّ الارض یرثها عبادی الصالحون » (انبیاء 105).

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی با اشاره به این‌که در راه کمال انسانی باید اصل هدف و روش رسیدن به آن را آموخت افزود: امروزه چالش بشر همین است و دلیل مبارزات انقلابی ایران در دوران شاه، مقابله با منافقین و هشت سال جنگ تحمیلی نیز همان بود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بیگانگان با ایران قصد مبارزه تئوری دارند امام راحل (ره) این نظام را بنیان گذاشت تا جایی که مردم به خاطر دینشان در مقابل کفر تا مقام شهادت بایستند، این انقلاب کم کم در جهان قدرت نمایی می‌کند و این طبیعی است که به مقابله با این نظام تئوری بپردازند، چرا که امام به تربیت نسلی پرداخت که برای پیشبرد تئوری اسلام، آن را در تمام حیطه های فردی، خانوادگی و اجتماعی پیاده کنند.

در پایان از پیشکسوتان عرصه تبلیغ، علامه بانو امین، زینت السادات علویه همایونی و سیده فاطمه خاموشی یاد شد و از خانم‌ها روحانی مؤید(لواسانی)،سیده راضیه خاموشی(قندهاری)، شاکری، بهزادپور، جمشیدیان، ابتکار ثاقب، عطاری کاشانی و قاضی شعار، با اهدای لوح و جوایزی، تقدیر شد./809/پ202/ص

ارسال نظرات