۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۲۷۱۱۷
عضو هیأت رییسه مجلس:

مجلس نگرش حزبی در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مواد 23 و 24 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، شرح حال و برنامه های وزیر پیشنهادی علوم یکشنبه اعلام وصول خواهد شد.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی عصر امروز در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه پیشخوان خبر شبکه خبر اظهار داشت: از زمان رأی عدم اعتماد مجلس به وزیر قبلی علوم، حدود دو ماه گذشته که طبق قانون رییس جمهور یک ماه دیگر برای اعلام وزیر جدید علوم فرصت داشته است.


وی با اشاره به موضوع رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی جدید گفت: حضور و اعلام مواضع و برنامه های وزیر علوم پیشنهادی در کمسیون های مربوطه به صورت غیررسمی خواهد بود، اما بعد از اعلام وصول نامه دولت، مجلس یک هفته فرصت دارد که نسبت به اعطای رأی اعتماد به دکتر محمد نیلی احمد‌آبادی اقدام کند.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مواد 23 و 24 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، شرح حال و برنامه های وزیر پیشنهادی باید واصل شده باشد، که یکشنبه اعلام وصول خواهیم کرد و پس از این اعلام، مجلس یک هفته بعد موضوع را در دستور کار قرار می دهد.


فرهنگی با اشاره به این‌که مذاکره ای با معاون پارلمانی و معاون اول رییس جمهور شده است، گفت: برنامه ها و شرح حالی که ارسال شده میان نمایندگان مجلس توزیع خواهد شد و بر اساس شرح وظایف وزارتخانه و چشم‌انداز کشور، برنامه های وزیر پیشنهادی مورد تحلیل و بررسی وکلای ملت قرار خواهد گرفت.


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس نسبت به مسأله رأی اعتماد، نگرش حزبی و جناحی نخواهد داشت، علت حساسیتی که در گذشته بوده، این است که دانشگاه ها جایگاه و نقش مهمی در جریان های مختلف کشور بر عهده دارند.


وی ادامه داد: در جلسه رأی اعتماد دو نفر موافق، دو نفر مخالف، وزیر پیشنهادی و رییس جمهور سخنرانی خواهند داشت که پس از آن رأی‌گیری می شود، در صورت اخذ رأی اعتماد از سوی وزیر پیشنهادی، وی آغاز به کار خواهد کرد که در غیر این صورت یعنی عدم دریافت رأی اعتماد، دولت تنها می تواند از یک ماه فرصت باقی مانده از سه ماه، برای معرفی فرد دیگر استفاده کند.


گفتنی است، محمود نیلی احمدآبادی (متولد 1335)، استاد تمام مهندسی متالورژی و مواد دانشکده فنی تهران و رییس سابق این دانشکده و سرپرست دانشگاه تهران است. نیلی از دانشگاهیان اصلاح طلب و جزو 255 نفر اساتیدی است که حمایت خود را از حسن روحانی رییس جمهور اعلام کرده‌اند.


محمود نیلی احمدآبادی، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه شیراز در سال 1360 بوده و تحصیلات خود درمقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه صنعتی شریف در گرایش شناسایی و انتخاب مواد در سال 1367 و درمقطع دکتری در دانشگاه توهوکو ژاپن درسال 1373 به پایان رسانده است./935/پ203/ج

ارسال نظرات