۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۲۷۲۴۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی‌کاشان:

سخنرانان و مداحان از بیان مطالب تفرقه افکن در مجالس عزاداری پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از سخنرانان و مداحان خواست در مجالس عزاداری از بیان مطالب و اشعاری که منجر به ایجاد تفرقه در امت اسلام می شود، پرهیز کنند.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان عصر امروز در گردهمایی بانوان مبلغه حوزه های علمیه کاشان، گفت: بانوان مبلغه در ایام سوگواری امام حسین(ع) در محرم امسال باید ابعاد گوناگون خانه داری و همسرداری فاطمه زهرا(س) را به عنوان الگویی تمام عیار برای بانوان عزادار معرفی کنند.

 

وی همچنین از خواهران مبلغه خواست تا از بیان مسائل اختلاف افکن بین برادران و خواهران اهل تسنن و شیعه خودداری کنند و بیشتر به مسائلی که باعث اتحاد و وحدت بین مسلمانان می شود توجه داشته باشند. از سوی دیگر از غلو کردن در روضه خوانی پرهیز و در سخنان خود از آیات و روایات مستند استفاده کنند.

 

وی همچنین از از مداحان خواست تا رعایت جایگاه و شأن مداحی اهل بیت(ع) را داشته باشند و از اشعار سنتی و سینه زنی سنتی استفاده و از مداحی به سبک های غربی و آهنگ و موسیقی خودداری کنند.

 

به گفته وی در اشعار مداحان، محتوای اشعار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید مراقبت شود از اشعاری که محتوای ضد دینی دارد خودداری شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، قمه زنی و هر اقدامی که منجر به آسیب زدن به بدن شود را حرام دانست و گفت: برخی عزاداری ها بدون این متوجه باشیم تبلیغ ضد دین است و دشمن از آن بر علیه اسلام بهره برداری می کند.

 

حجت الاسلام حسینی، بهترین شیوه را اهدای خون عزاداران با نیت نذر امام حسین(ع) برای بیماران نیازمند دانست و افزود: در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا مراکز انتقال خون آماده دریافت خون عزاداران حسینی است.

 

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات و درگیری های به وجود آمده در کشورهای اسلامی، ظهور داعش را نتیجه افراط گری های برخی افرادی دانست و از آن ها به عنوان سرباز پیاده نظام آمریکا و جهان استکبار نام برد و گفت: آمریکا برای مقابله با اسلام با ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل تسنن موفق شده آن ها را به جان یکدیگر بیندازد تا اسلام را به دست خود مسلمانان تضعیف کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، قتل عام شیعیان جهان به دست مسلمانان را نتیجه افراطی گری در عزا داری ها دانست و یادآورشد: آیت الله سیستانی در عراق معتقد است افراطی گری باعث شده است تا هزینه آن را در عراق بدهیم.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: در عزاداری ها نیازی به گفتن نام افراد نیست چرا که خواندن زیارت عاشورا در این زمینه کافی است و نباید کاری کرد که تنفر از شیعه باعث شود تا عده ای برای جبران دست به عمل تلافی جویانه بر علیه شیعه بزنند.

 

وی افزود: خواهران مبلغه باید با در نظر گرفتن شرایط مسلمانان در منطقه و جهان نسبت به مدیریت کردن مجالس عزاداری اقدام کنند و از بیان سخنانی که باعث اختلاف و تفرقه می شود پرهیز کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی، کشور ایران را به عنوان یکی از کشورهای با ثبات و ایمن منطقه و جهان اعلام کرد و گفت: امنیت امروز ما یکی از دستاوردهای خون شهدا و تبعیت بی چون چرا از ولایت است./1307/پ202/ب5

ارسال نظرات