۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۲۷۲۹۸
اردوغان فاش کرد:

آمریکا به گروه‎های تروریستی در سوریه اسلحه داده است

خبرگزاری رسا ـ رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه که کشورش در حمایت از تروریست های داعش در عراق و سوریه سنگ تمام گذاشته است در سخنانی فاش کرد که ایالات متحده آمریکا به یکی از گروه‎های تروریستی حاضر در سوریه اسلحه داده است.
رجب طيب اردوغان، رييس جمهور ترکيه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در سخنانی فاش کرد که ایالات متحده آمریکا به یکی از گروه‎های تروریستی حاضر در سوریه اسلحه داده است.
 
اردوغان که کشورش در حمایت از تروریست های داعش در عراق و سوریه سنگ تمام گذاشته است در عین حال مدعی شد که آمریکا این اقدام را بر خلاف نظر مثبت ترکیه انجام داده است.
 
رییس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد که دولت آمریکا به حزب متحد دموکراتیک PYD که به گفته وی شاخه ای از حزب پ.ک.ک. است اسلحه داده است.
 
دولت ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپایی حزب کارگران کردستان PKK را یک گروه تروریستی می دانند.
 
رجب طیب اردوغان در ادامه نتیجه گرفت که آمریکا به یک سازمان تروریستی اسلحه داده است.
 
رییس جمهور ترکیه مدعی شد که به مقامات آمریکایی گفته است که هرگونه کمک آمریکا به حزب متحد دموکراتیک PYD در حقیقت کمک به یک سازمان تروریستی است.
 
جنگنده های آمریکایی به تازگی 27 بسته اسلحه، مواد غذایی و کمک های دارویی برای مبارزان عضو PYDپرتاب کردند اما گروه داعش برخی از این بسته ها را به دست آورده و تصاویر آن را در اینترنت نیز منتشر کرده است.
 
اردوغان با انتقاد از این اقدام آمریکا گفت: برخی از این اسلحه ها به دست تروریست های عضو داعش افتاد و بقیه نیز در اختیار یک گروه تروریستی دیگر به نام PYD است.
 
وی مدعی شد که ترکیه هیچ گاه با چنین روشی برای ارسال کمک نظامی به کردهایی که در حال مبارزه با داعش هستند موافق نبوده است./990/ب902/ک
ارسال نظرات