۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۶۴۱

مراسم بزرگداشت میرسیدعلی همدانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت هفتصدمین سال تولد میر سید علی همدانی، عارف وارسته ایرانی شنبه در موزه باغ ملی ایران برگزار شد.
ميرسيدعلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت هفتصدمین سال تولد میر سید علی همدانی، عارف وارسته ایرانی و نیز ثبت نام وی در تقویم مشاهیر 2014 یونسکو، روز شنبه 3 آبان به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان میراث فرهنگی در موزه باغ ملی ایران برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا سعیدآبادی، مدیرکل منطقه‌ای یونسکو، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، رئیس بنیاد بوعلی سینا و نماینده ولی فقیه در همدان، علی اشرف مجتهد شبستری، مدیر انجمن دوستی ایران و تاجیکستان، افتخار حسین عارف، رییس مؤسسه فرهنگی اکو،‌ سید حسن طالبیان،‌ معاون سازمان میراث فرهنگی به ایراد سخنرانی درباره شخصیت میر سیدعلی همدانی پرداختند.

 

ابراهیمی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مرسام با اشاره به این‌که تقید همدانی زبانزد عام و خاص بود گفت: میرسید‌علی همدانی به تبعیت از استاد خود شیخ نجم‌الدین کبری که بیشترین تاثیر را از او گرفته بود به شریعت بسیار تقید داشته و با آن عجین بود.

 

آیت‌الله طه محمدی امام جمعه همدان نیز در این مراسم طی سخنانی، گفت: باید در پاسداشت نام و خاطره افرادی همچون میرسیدعلی همدانی که به عنوان عارفی کامل همه عالم را جلوه جلال خدا معرفی کرده و افکار عمومی بشر را از ظلمت نجات می‌دهد، تلاش کنیم.

 
سعید آبادی دبیر کل یونسکو در ایران نیز با بیان این‌که برخی کشورها دنبال همسان‌سازی فرهنگی هستند، گفت: اگر کشورها دنبال همسان‌سازی فرهنگی هستند راهی جز فرهنگ و تعالیم مشاهیرو بزرگانی چون میرسیدعلی همدانی وجود ندارد اگر تمدن اسلامی در کشورایران مولد است به خاطر بزرگانی چون میرسیدعلی همدانی است.

 

افزون بر سخنرانان نام برده دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همدان و علاقه‌مندان و فرهنگ دوستان در این مراسم شرکت داشتند و درپایان از برخی میهمانان تجلیل و تقدیر به عمل آمد./807/پ203/ب4

ارسال نظرات