۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۲۷۷۳۳
مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتابخانه‌های عمومی کشور به زودی شاهد اثرات نشست کارشناسان منابع خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به برگزاری نشست کارشناسان منابع ادرات کل کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با توجه به مصوبات صورت پذیرفته در این نشست، کتابخانه‌های عمومی به زودی شاهد اثرات آن خواهد بود.
علي رمضاني، مديرکل منابع نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی رمضانی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با پایان گردهمایی کارشناسان منابع کتابخانه‌های عمومی کشور در گفتگو با روابط عمومی نهاد اظهار داشت: موضوعات مرتبط به شرح وظایف کارشناسان، مشکلات و مسائل مربوط به استان‌ها و راهکارهای حل آن‌ها از جمله موارد محوری بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی در ادامه افزود: تفویض اختیار بررسی کتاب‌های اهدایی به چهار استان از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود. بر این اساس هم اکنون 11 اداره کل در کشور اختیار بررسی کتاب‌های اهدایی و ثبت آن‌ها در مخازن کتابخانه‌های عمومی کشور را خواهند داشت.

 

رمضانی با اشاره به بررسی عملکرد کارشناسان منابع و ارزیابی آن‌ها در این نشست افزود: پس از ارائه گزارش کار کارشناسان و ارزیابی آن‌ها، عملکردهای ضعیف و غیرقابل قبول مشخص شد و در ادامه از عملکردهای مثبت نیز تقدیر به عمل آمد.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در اداره کل منابع ارسال کتب و نشریات، کتابخانه‌های مشارکتی و بحث سامانه «کتاب من» بود که در این نشست به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفت.

 

رمضانی در ادامه اظهار داشت: نشست نقد و بررسی کتابشناسی عرفان‌های نوظهور و معنویات کاذب با حضور حجت الاسلام مظاهری سیف یکی دیگر از برنامه‌های این نشست بود که در آن، این جریان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 

مدیرکل منابع نهاد با اشاره به برگزاری موفق این نشست تصریح کرد: با توجه به جمعیت جوان، با نشاط و کتاب‌شناسی که در میان کارشناسان منابع وجود داشت، آینده روشنی در ادامه مسیر فعالیت‌های این اداره کل پیش بینی می‌کنم و با توجه به مصوبات صورت پذیرفته در این نشست، کتابخانه‌های عمومی کشور به زودی شاهد اثر مصوبات خواهند بود.

 

رمضانی در پایان با تشکر از حسن همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در برگزاری این نشست و اشاره به بازدیدهای خود از شش کتابخانه در این استان ابراز امیدواری کرد با توجه به ارسال نشریات و کتاب‌های جدید، کتابخانه‌های عمومی این استان در مسیر خدمت رسانی ایده آل قرار بگیرند./998/د102/ق

ارسال نظرات