۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۲۷۷۴۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری یادواره شهدای گمنام دانشگاه تبریز، بهره برداری از بیرق مذهبی پایتخت تشیع در مسیر ترانزیتی تبریز و رونمایی از آلبوم غواصان لشکر 31 عاشورا از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سالار سنجری، مسؤول تربیت و آموزش سپاه ناحیه غدیر تبریز در یادواره شهـدای گمنام و پیشواز ماه محرم که در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به این‌که برگزاری مجالس یادواره شهدا در راستای هویت یابی و کشف اسرار آفرینش است، اظهار کرد: پیوند با شهدا منجر به کشف حقیقت و هویتی می شود که ورای طبیعت قرار گرفته است.


وی با بیان این‌که دو لفظ 'مرگ' و 'زندگی' به وسیله شهید و شهادت به چالش کشیده شده است، گفت: حد و مرز این دو واژه توسط شهدا بسط و گسترش یافته و نگاه عامیانه به این دو مقوله را تغییر داده است. کسانی که به این درجه از حقانیت نایل شوند 'حزب الله' شناخته می شوند که قلبشان همان عرش الهی است و شهدا موفق به راهیابی به این مقام شده اند.


حجت الاسلام سنجری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) بهترین و بارزترین نمونه ای است که به مقام شناخت رسید، گفت: حرکت یزید پیکار با فکر و اندیشه امام حسین(ع) بود که در نهایت به دلیل عدم شناخت او از وادی انسانیت و حقیقت منجر به ابطال راه و عقیده اش شد.


نیروهای مسلح زینت دین و اسلام است


حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده امام جمعه شهرستان شبستر در حاشیه برگزاری رزمایش الی بیت المقدس شهرستان شبستر گفت: نیروهای مسلح و بسیجیان مایه آرامش، امنیت و آسایش هستند و باید به خاطر وجود این نیروهای مخلص شاکر خدا باشیم.


وی با اشاره به روایات اسلامی، نیروهای مسلح را زینت دین و اسلام دانست و گفت: دشمن حاضر نیست، حتی لحظه ای جمهوری اسلامی ادامه حیات بدهد، از این روست که نیروهای مسلح و بسیج به فرماندهی مقام معظم رهبری آمادگی های لازم در برابر تهدیدات دشمن را کسب کرده اند.


حجت الاسلام محمدزاده افزود: دلیل این‌که دشمن نمی تواند غلطی بکند؛ این است که مردان بسیجی سپاه و بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی در تمامی عرصه ها با روحیه بسیجی حضور دارند و با آمادگی های خود  با رهبری فرماندهی کل قوا  راه شهدا را ادامه می دهند.


امام جمعه شبستر برگزاری رزمایش های دفاعی را مهم  دانست و افزود: لازم است چنین رزمایش هایی با قدرت تمام و در زمان های مختلف انجام شود، چراکه در جهت تقویت قرآن و اسلام تأثیرگذار بوده و جزو مسائل لازم در جهت اتحاد و انسجام بخشی در جامعه می باشد.


بهره برداری از بیرق حسینی در مسیر ترانزیتی تبریز


همزمان با مراسم اعلام عزای حسینی در شهرداری منطقه 6، و نصب پرچم حضرت سیدالشهدا(ع)، دکل بیرق مذهبی پایتخت تشیع با هدف اعلام مناسبت های دینی در جوار جاده ترانزیتی غرب کلانشهر تبریز به بهره برداری رسید.


این سازه 32 متری در محوطه شهرداری منطقه 6 تبریز نصب شده و از این پس در مناسبت های مختلف، علم های مذهبی بر ارتفاع آن به اهتزاز در خواهد آمد. در حاشیه مراسم اعلام عزای حسینی که با حضور 60 هیت مذهبی در محوطه شهرداری منطقه 6 تبریز برگزار شد، پرچم منقش به نام مبارک اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان یکی از پروژه های فرهنگی منطقه به بهره برداری رسید.


آلبوم غواصان شهید لشکر 31 عاشورا رونمایی شد


سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در آیین رونمایی از آلبوم غواصان لشکر 31 عاشورا، با اشاره به اهمیت توجه به یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: جنس دفاع مقدس از جنس قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بوده و فرهنگ حاکم بر همه صحنه‌های دفاع مقدس، عاشورایی است.


وی با بیان این‌که رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس رسالت حسینی و جهادی خود را انجام دادند و امروز رسالت زینبی ما رساندن پیام خون شهداست، خاطرنشان کرد: انسان‌های غافل و عافیت‌طلب که همیشه منافع دنیوی خود را به ارزش‌های اسلامی، جهادی و انقلابی ترجیح می‌دهند، باید بدانند که هرگز از یاد کردن شهدا دست برنمی‌داریم.


گفتنی است، در این آیین ضمن رونمایی از آلبوم غواصان لشکر 31 عاشورا، از خانواده شهیدان غواص سید داوود علوی، حسین کربلایی، یوسفی منیر، احمد مهدوی و حسین محمدیان تجلیل شد./935/د101/پ3

ارسال نظرات