۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۲۷۹۸۱

مروری بر اشعار علامه طباطبایی در کتاب «زمهر افروخته»

خبرگزاری رسا ـ چاپ ششم کتاب «زمهر افروخته» کامل‌ترین مجموعه اشعار علامه طباطبایی از سوی انتشارات سروش منتشر شد.
 کتاب «زمهر افروخته»

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات سروش، کتاب «زمهر افروخته» ناگفته‌هایی نغز، همراه کامل‌ترین مجموعه اشعار از علامه شهیر حضرت آیت الله سید محمد حسین طباطبایی است که  از سوی سید علی تهرانی گردآوری شده است.

 

گردآورنده در این مجموعه اشعار علامه طباطبایی را که پیش‌تر در کتاب‌ها و مجلات گوناگون به صورت پراکنده چاپ شده بود به همراه سخنان نغز، جملات و نکات مهم ایشان را با تأیید ناقلان آن جمع آوری نموده و در دو بخش بهشت یاد و المیزان منظوم در کتاب «زمهر افروخته» به چاپ رسانیده است. توضیحی بر اشعار به همراه چهار پیوست تاریخ نقاط عطف زندگی علامه، کتاب‌ها و رساله‌های مرحوم طباطبایی، شاگردان و نیانامه علامه طباطبایی از دیگر مطالب مهم این کتاب ارزشمند است.

 

در بخش اول این کتاب سیره آیت الله طباطبایی و ذکر داستان‌هایی از زبان ایشان به چاپ رسیده و بخش دوم کتاب نیز اشعار وی جمع آوری شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

 

یکی از ویژگی‌های کتاب حاضر این است که با نثری روان و ساده زوایایی از افکار و اندیشه‌های این عالم بزرگ را برای خوانندگان روشن و از تلاش و عظمت علمی ایشان سخن به میان آورده است.

 

چاپ ششم کتاب «زمهر افروخته» با شمارگان 1500 نسخه در 326 صفحه به قیمت سیزده هزار تومان از سوی انتشارات سروش روانه بازار نشر شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات