۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۲۲۸۰۰۵
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

مجالس عزاداری نباید بستری برای فعالیت جریان های انحرافی باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به اهمیت مجالس سوگواری در زنده نگه داشتن نهضت حسینی اظهاردشت: نباید گذاشت گروه های منحرف از این مجالس دینی سوء استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، بعد از ظهر امروز در همایش سفیران نهضت حسینی که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، با اشاره به نقش پر رنگ کشورهای پیرو خط آمریکا در ضربه زدن به اسلام ناب محمدی گفت: نباید گذاشت جریان های انحرافی از مجالس عزاداری محرم سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: پیروان اسلام آمریکایی جریان های خود ساخته را جهت ضربه زدن به اعتقادات مسلمانان روانه برخی کشورهای اسلامی کرده تا با رخنه در میان دوستداران اهل بیت(ع) نقشه های شوم آن ها را اجرا کنند.

وی افزود: بر اساس گزارشات رسیده گروهای تکفیری در برپایی و پشتیبانی از برخی جریان های انحرافی همچون قمه زنی نقش داشته و از آن برای ضربه زدن به مذهب تشیع سوء استفاده می کنند.

ریا و نفاق حاصل پدیده قمه زنی است

استاد حوزه و دانشگاه خوزستان گفت: زمانی فعالیت های مذهبی ارزشمند می شود که آن ها را خالصانه برای خدا انجام دهیم در حالی که در پدیده شوم قمه زنی هیچگونه ارزش و خلوصی نهفته نیست.

وی ریا و نفاق را حاصل این پدیده شوم دانست و اظهارداشت: هدف اصلی نهضت حسینی حرکت در مسیر الهی و کار خالصانه برای خدا بوده است.

امام جمعه موقت اهواز با تقدیر از تلاش های هیأت های مذهبی در گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) اظهارداشت: همواره در فعالیت های مذهبی باید از افراط و تفریط پرهیز کنیم؛ زیرا این ها آفت های مراسم مذهبی هستند.

وی افزود: در مراسم مذهبی در انجام مراسم سینه زنی و یا سخنرانی افراط یا تفریط نشود و حد میانه رعایت شود.

شیوه های نادرست عزاداری در خوزستان جایگاهی ندارند

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: پدیده های ناشناخته و نادرست در عزاداری ها سبب لکه دار شدن و بد جلوه دادن تشیع شده و عرصه خوزستان از چنین پدیده های آلوده ای پاک است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: امروز ارتباط در جهان بسیار گسترده شده و کشورهای بیگانه با استفاده از این ویژگی تلاش می کنند با به تصویر کشیدن پدیدهای منحرفی همچون قمه زنی چهره تشیع را زشت نشان دهند.

وی تصریح کرد: برخی رسانه های تندرو به این فعالیت ها دامن زده و در حال فتنه پراکنی هستند، این درحالی بوده که منابع مالی این جریان ها از یک سرچشمه تغذیه می شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه خوزستان در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این که یار و یاور ما باشید نه آسیب رسان و دشمن ما، عنوان کرد: شرکت کنندگان در مجالس مذهبی باید زینت مجالس حسینی باشند و این افتخاری بوده که مردم خوزستان آن را کسب کرده اند.

وی در پایان برپایی نماز را از هدف های مهم قیام شور انگیز امام حسین(ع) توصیف و عنوان کرد: نباید کسی در روز عاشورا ادعا کند که کاری مهم‎تر از برپایی نماز در مجالس سوگواری داشته باشد./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات