۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۲۸۲۷۵
نبویان در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری:

مجوز برگزاری جشن‌های مختلط دانشجویی در زمان ریاست نیلی ضدارزش‌های اسلامی بود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های مختلط بین دانشجویان در زمان ریاست نیلی در پردیس دانشکده‌های فنی تهران انتقاد کرد.
حجت الاسلام سيد محمود نبويان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمود نبویان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 7 آبان) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی، در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: نیلی احمدآبادی در زمان ریاستش در پردیس دانشکده‌های فنی تهران به ارزش‌های اسلامی بی‌توجهی می‌کرد و یکی از معاونانش که خانم بود، نه تنها در آن زمان حجاب را رعایت نمی‌کرد، حتی با مردان نامحرم دست می‌داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: در زمان مدیریت نیلی احمدآبادی دختر و پسر با هم در ورزشگاه ورزش می‌کردند و اردوهای مختلط برگزار می‌شد،‌ از جمله اردویی در ترکیه که عکس‌های آن زبانزد است.

وی افزود: در دوران ریاست وی در پردیس دانشکده‌های فنی به اندک بهانه‌ای برای کارهای مختلط دانشگاهی مانند جشن‌های عیدانه، جشن‌های پایان سال و آغاز سال تحصیلی بین دانشجویان مجوز اعطا می‌شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در مهرماه سال جاری مجوز برگزاری کنسرت‌های موسیقی و اردوهای تفریحی به شکل مختلط در پردیس دانشکده‌های فنی تهران اعطا شد.

نبویان با بیان اینکه در زمان ریاست نیلی احمدآبادی کتبی از روشنفکران که علیه دین نوشتند به کتابخانه‌های مجموعه‌اش تزریق شد افزود: دانشگاه مبدأ تحولات در کشور است، از این‌رو وقتی می‌تواند در کشور تحول ایجاد کند که نخبگان و اساتید آرامش داشته باشند و به تولید علم بپردازند و موجب رشد علمی شوند.

وی تصریح کرد: آرامش لازمه اساسی تولید علم در کشور است، از این‌رو اگر عده‌ای بخواهند با کار سیاسی این آرامش را با کار سیاسی برهم بزنند، خیانت به حقوق دانشگاهیان کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور و با یادآوری سوابق وزرای علوم پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس، بیان کرد: علی‌رغم اینکه توسط دولت شعار اعتدال داده می‌شود، اما شما اولین شخصی که برای تصدی وزارتخانه علوم معرفی کردید، میلی منفرد بود که او خود می‌گوید در اغتشاشات پس از فتنه بوده و بازداشت و سپس با وساطت عده‌ای آزاد شده است،‌ من نمی‌دانم آیا آوردن اشخاصی که خود منشأ اغتشاش در دانشگاه هستند می‌تواند، آرامش به دانشگاه بیاورد؟

وی افزود: بعد از میلی منفرد، شما جعفر توفیقی را معرفی کردید که او نیز سخنران اصلی آن همایشی که در آن به دروغ اعلام می‌کند یکی از سران فتنه 24 میلیون رأی آورده اما نظام آن را دستکاری کرده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم گفت: بعد از توفیقی، فرجی دانا برای تصدی وزارتخانه علوم معرفی می‌شود که وی از افرادی که مجلس صلاحیت آنها را به دلیل فعالیت در فتنه و اغتشاشات بعد از آن رد کرده بود، به‌عنوان معاونان خود منصوب می‌کند.

نبویان گفت: بعد از فرجی دانا، نجفی معرفی شد که وی نیز بعد از گذشت 2 ماه از سخنرانی مقام معظم رهبری، نامه‌ای را امضا می‌کند که نظام جمهوری اسلامی را وحشی خطاب می‌کند. آیا اینها با شعار اعتدال می‌سازد؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: از آقای نجفی زمانی که برای اخذ رأی اعتماد برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش معرفی شده بود، پرسیدم که آیا شما این نامه را امضا کردید؟ و او گفت من امضا کرده‌ام.

وی افزود: سوابق فتنه و دخالت آقای نیلی احمدآبادی پیش ما هست و فیلمی هم در این زمینه آماده شده که نشان می‌دهد وی در سال 88 در جمع دانشجویی حضور داشته و از اغتشاش‌گران نامه‌ای به رهبری نوشته است مبنی بر اینکه حمله به دانشگاه از سوی بسیجیان در مقابل اغتشاش منسوب به تشکیلات مربوط به شما است.

 

بر اساس این گزارش بعد از اظهارات حجت الاسلام نبویان رئیس مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس خبر داد که در آن نجفی سرپرست فعلی وزارت علوم اظهارات نبویان درخصوص وزرای پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در دولت یازدهم را تکذیب کرده است. /924/د102/ج

ارسال نظرات