۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۲۸۳۰۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

تبیین پیام و عبرت های قیام عاشورا نیاز امروز جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تبیین پیام ها، عبرت ها و درس های قیام عاشورا نیاز امروز جامعه اسلامی است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام ماه محرم در بابل برگزار شد،  اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی در کشورهای اسلامی و منطقه، تبیین پیام ها، عبرت ها و درس های  قیام خونین سیدالشهداء(ع) و پرداختن به همه ابعاد نهضت عاشورا امروز یک امر اجتناب ناپذیر است.

 

وی با بیان این که پدیده منحصر به فرد ملت بزرگ ایران اسلامی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران یکی از دستاوردهای بزرگ قیام عاشورا است، افزود: یعنی مهم ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران و کلید واژه اصلی این پیروزی الگو گرفتن از نهضت بزرگ عاشورا است.

 

حجت الاسلام شکریان ضمن پرداختن به عوامل مهم شکل گیری نهضت عاشورا و قیام ابا عبدالله(ع) خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام درصدد هستند با انواع حربه های مختلف و مخدوش کردن چهره اسلام و مسلمانان با ایجاد گروهای تکفیری و داعش از گسترش فرهنگ دینی و اسلامی جلوگیری کنند.

 

وی افزود: جهان بشری امروزه دچار حیرت، ‌وادادگی و عقب ماندگی از فرهنگ اصیل انسانی است که تنها چاره این درد جهانی توجه جوامع و ملل به ارزش های انسانی و الهی است و همه این ارزش ها در عاشورا خلاصه شده است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به مسیر حرکت امام حسین(ع)‌ اضهار داشت: مسیری که امام حسین(ع)‌ برای شکل گیری این نهضت بزرگ الهی انتخاب کردند بر مدار ایمان، ‌اخلاص و تسلیم محض در برابر فرمان الهی بود و این باعث شد این قیام شکل جهانی به خود بگیرد و حتی بسیاری از آزادگان غیر مسلمان نیز حرکت های ضد استکباری خود را برگفته از قیام عاشورایی می دانند.

 

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران ادامه داد: عاشورا دائره المعارف جهان اسلام است و وظیفه همه مبلغان، ‌شعرا، ‌مداحان و هیأت های مذهبی تبیین معارف عاشورا،‌ عبرت ها، درس ها، پیام ها و اهداف قیام امام حسین(ع) ‌و معرفی چهره واقعی یزیدیان زمان است.

 

وی ایستادگی در مقابل زور و تزویر و اصلاح نابسامان مسلمانان را از اهداف قیام امام حسین(ع)‌ عنوان کرد و خاطر نشان کرد: امام راحل بارها شکل گیری انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از نهضت عاشورا عنوان کردند و شهدای ایران اسلامی نیز با بهره گیری از سیره زندگی امام حسین(ع)‌ و یاران فدارکارش جان خود را در این راه اهدا کردند و البته محرم و عاشورا همیشه برای ظالمان و ستمگران دردسر آور است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران تاکید کرد: از اهداف اصلی نهضت بزرگ ابا عبدالله الحسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است به همین دلیل با توجه به اهمیت این فریضه فراموش شده باید نظام اسلامی و متولیان امور فرهنگی نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر لزوم توجه به ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) تصریح کرد : بصیرت حسینی، ‌دفاع از حریم اسلام ناب و قیام در مقابل استکبار فرو رفته در زر و زور  است که جز به استثمار و ثروت اندوزی از ملل مظلوم نمی اندیشد و در این مسیر باید از اهداف عاشورا و عبرت های آن آگاهی داشت./950/پ202/ب1

ارسال نظرات