۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۲۸۵۳۱

حرکت نمادین کاروان نینوا در شهرستان های مختلف خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که واقعه عاشورا یکی از مهم ترین و سرنوشت ساز ترین رخدادهای جهان اسلام است، گفت: طبق روال سال‌های گذشته همزمان با عاشورای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) کاروان نمادین نینوا در بیرجند و سایر شهرستان های استان به حرکت در می آید.
عاشورا

 به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید مرتضی ابراهیم زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که واقعه کربلا یکی از مهم ترین و سرنوشت ساز ترین رخدادهای جهان اسلام است، گفت: آزادی، استقلال از یوغ بندگی ظالمان، آشنایی با نعمت امامت و ولایت و برکات آن و ارزشمندی ایثار در راه خدا از مهم ترین درس های این واقعه برای انسان ها در تمامی دوران های مختلف تاریخی است.

 

وی با بیان این که امام حسین (ع) با شهادت خود کار تمامی انبیای الهی را تمام کرده و مسیر هدایت را به انسان ها نشان داد و مقدمات ظهور را هموار کرد، ادامه داد: امام حسین (ع) به مردم نشان دادند که باید در هر زمان و مکانی در راه خدا ایثار کرد و خداوند فتح و پیروزی را نصیب امتی می کند که با اخلاص در راه خدا حرکت کرده و امام زمانشان را یاری کنند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که باید ابعاد مختلف قیام عاشورا به مردم به خصوص نسل جوان معرفی شود، ادامه داد: با توجه به افزایش هجمه های فرهنگی دشمن معرفی صحیح فرهنگ عاشورا و ابعاد مختلف آن می تواند یکی از راهکارهای مهم در مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمنان باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده ادامه داد: یکی از کارهایی که برای معرفی فرهنگ عاشورا در استان همزمان با ایام ماه محرم انجام خواهد شد حرکت نمادین کاروان نینوا است که در شهرستان های مختلف توسط فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات انجام خواهد شد.

 

وی افزود: این کاروان ها در هنگام اجرای برنامه های نمایشی به بیان وقایع کربلا و روز عاشورا شامل نمایش های تعزیه حضرت علی اصغر، حضرت قاسم، حضرت علی اکبر، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت اباعبدالله (ع) می پردازند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: کاروان نینوا در قالب اجرای نمایش خیابانی همزمان با روز عاشورا مسیر خیابان های بیرجند را به سمت قتلگاه و با استفاده از ابزار و وسایل نمایش به کارگردانی مهدی رحیمی و هنرمندی جمع کثیری از هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی بیرجند خواهند پیمود.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده افزود: از دیگر برنامه هایی که همزمان با حرکت کاروان نمادین نینوا در خراسان جنوبی اجرا خواهد شد قرائت زیارت پر فیض عاشورا و مرثیه سرایی از شب ششم محرم و همچنین مراسم شام غریبان در شب یازدهم ماه محرم در شهرستان های مختلف استان است.

 

وی یادآور شد: در سال جاری سعی شده تمامی مراسم های مذهبی در استان بر مبنای افزایش عمق تفکر فرهنگی مردم با محوریت عاشورا و سبک زندگی حسینی انجام شود./968/پ202/ب

ارسال نظرات