۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۲۸۶۶۰
آیت الله نمازی:

بی توجهی به امر به معروف سبب بروز مشکلات در جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که مشکلات امروز جامعه به دلیل بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، گفت: همانگونه که امام حسین(ع) مظلوم واقع شدند فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز مظلوم است.
آيت الله عبدالنبي نمازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای بقیه الله الاعظم کاشان با اشاره به نامگذاری هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام حسین(ع) هدف از قیام خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده و گفته من انسان ماجراجویی نیستم که قصد جدایی بین مسلمانان را داشته باشم بلکه من براساس اصلاح جامعه قیام کرده ام.
 
 
وی افزود: همانگونه که امام حسین(ع) مظلوم واقع شده است فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز امروز در کشورهای اسلامی حتی درکشور ایران که کشوری براساس کتاب، سنت، وحی و ولایت است متأسفانه مظلوم واقع شده است.
 
 
وی گناه، اختلاف، نزاع، اختلاس و نا امنی را درجامعه توحیدی پذیرفتنی ندانست و گفت: مشکلات امروز جامعه به دلیل بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری درس ولایت مداری را یکی از پیام های مهم مکتب عاشورا اعلام کرد و افزود: شیعه باید صد درصد پیرو امام معصوم و در عصرغیبت ولی فقیه جامع الشرایط باشد.
 
 
آیت الله نمازی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه از ماه محرم گفت: امروز در 230 نقطه از جهان، مادران اطفال شیرخوار خود را برای بیعت با امام حسین(ع) و علی اصغر به میدان آوردند.
 
 
وی همایش شیرخوارگان حسینی را همایش جهانی دانست و یاد آورشد: همایش شیرخوارگان حسینی یک مراسم نمادینی است که مادران مسلمان حتی مادران غیرمسلمان به امام حسین و اصحاب او معرفت پیداکرده و در این مراسم شرکت می کنند.
 
 
به گفته وی، امروز دنیا برای بیعت با علی اصغر و امام حسین(ع)، شیرخوارگان خود را میدان آورده اند تا بگویند هر یک از این شیرخوارگان سربازان آینده امام حسین(ع) خواهند بود.
 
 
نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امروز ندای مظلومیت امام حسین(ع) در دل تاریخ ضبط شده تا به نسل های آینده برسد و این پیام را دریافت کنند.
 
 
آیت الله نمازی همچنین با اشاره به تحولات اخیر جهان اسلام در مقابله با استکبارجهانی گفت: داعش در هفته های جاری در کشورهای عراق، سوریه و لبنان شکست های سخت و سنگینی را متحمل شده است.
 
 
وی افزود: ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی با اقتدار یکی ازشهرهای مهم عراق را که در تصرف داعشی ها بود آزاد کرد.
 
 
نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به محاصره شدن مسجد الاقصی توسط نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی و مقابله با مردم و جلوگیری از ورود مردم فلسطین به مسجد الاقصی گفت: نیروهای رژیم صهیونیستی در این اقدام تعدادی از فلسطینی ها را مجروح و بازداشت کردند.
 
 
وی همچنین حمله تروریست های تکفیری به عزاداران حسینی در پاکستان که منجر به شهادت یک کودک پاکستانی شد را محکوم کرد.
 
 
آیت الله نمازی در ادامه از تفویض اختیار مدیران کل استان اصفهان  به برخی از مدیران شهرستان توسط استاندار اصفهان را قابل تقدیر و تجلیل دانست و گفت: با واگذاری  برخی از اختیارات ادارات کل که قابل واگذاری به مدیران شهرستان کاشان است باعث خواهد شد تا مردم کاشان مجبور نباشند مشکلات سفر مسافت 400 کیلومتری رفت و برگشت به اصفهان را تحمل کنند.   
 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با محکوم کردن ماجرای اسید پاشی در اصفهان، این اقدام را جنایتی تکان دهنده و شیطانی خواند و گفت: این اقدام شیطانی باعث جریحه دارشدن احساسات و عواطف ملت ایران شده است.
 
 
آیت الله نمازی گفت: رسانه های بیگانه به ویژه رسانه استعمار پیر آن را در راستای امر به معروف و نهی از منکر به حزب اللهی ها نسبت داده است در حالی که وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر تذکر لسانی است و  برخورد یدی وظیفه حاکمیت است.
 
 
نماینده ولی فقیه درکاشان اظهارامیدواری کرد دستگاه های انتظامی و امنیتی با کمک اطلاعات مردمی عوامل این اقدام شیطانی را هر چه زودتر شناسایی تا به سزای اعمال خود برسند./1307/پ201/ب4
ارسال نظرات