۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۲۸۷۴۰
استاد حوزه علمیه قم تشریح کرد؛

راه‌های محبوب شدن فرد نزد خداوند متعال

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم عشق و علاقه داشتن به اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) را از عوامل محبوب شدن فرد نزد خدا دانست و گفت: خدا اگر بنده‌‌ای را دوست داشته باشد محبت و زیارت امام حسین(ع) را به او عطا می‌کند.
جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مجتبی محمدی، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم سخنرانی دعای ندبه این مکان مقدس با اشاره به سخاوت حضرت حسین بن علی(ع) گفت: سخاوت سبب محبوب شدن فرد نزد خداوند متعال می‌شود.

 

وی افزود: راه دیگر محبوب شدن فرد نزد خداوند متعال نافع بودن او برای دیگران است، فرد به هر میزانی که در زندگی برای مردم مفید باشد در نزد خدا آبرو دارد؛ در روایت آمده «گاهی خداوند متعال بنده‌ای را به خاطر برداشتن یک سنگ بهشتی می‌کند».

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که در روایت آمده «مؤمن برای راحتی مردم خود را به سختی می‌اندازد»، اظهار داشت: مفید بودن برای مردم راه وجاهت فرد در نزد خدا است.

 

وی ادامه داد: راه سوم برای محبوب شدن فرد نزد خدا غیرت داشتن نسبت به نامؤس است، خدا غیرت دارد و به سبب این غیرت برخی از اعمال را حرام کرده است؛ سخاوت، غیرت، شجاعت، صداقت و خوش اخلاقی سبب محبوب شدن فرد در نزد خدا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که خدا فرد مهربان را دوست دارد، خاطرنشان کرد: در روایت آمده «نزدیک‌ترین افراد در نزد خدا مهربان‌ترین آنها هستند»، راه وجاهت در نزد خدا مهربانی با خلق خدا است؛ امام حسین(ع) به سبب مهربانی به لشکریان حر آب دادند.

 

وی تصریح کرد: در روایت آمده «یکی از نشانه‌های بهشتیان داشتن قلب مهربان است»؛ هر فردی در رفتار لطافت داشته باشد در نزد خدا محبوب است.

 

استاد حوزه علمیه قم عشق و علاقه داشتن به اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) را از دیگر عوامل محبوب شدن فرد نزد خدا دانست و عنوان کرد: خدا اگر بنده‌‌ای را دوست داشته باشد محبت و زیارت امام حسین(ع) را به او عطا می‌کند./993/پ202/ی

ارسال نظرات