۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۲۸۸۰۸

گزیده کتاب شناسی امام رضا عرضه شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «گزیده کتاب شناسی امام رضا علیه السلام» تألیف هادی ربانی، در شمارگان هزار جلد و به قیمت 4500 تومان وارد بازار شده است.
گزیده کتاب شناسی امام رضا عرضه شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا «گزیده کتاب شناسی امام رضا(علیه السلام)» تألیف هادی ربانی روانه بازار شد.

 

فهرست این کتاب شامل زندگی عمومی، سیره، تحلیل و نظریه پردازی، سخنان، آثار مشتمل، مجموعه مقالات و امام رضا علیه السلام در آثار اهل سنت است.

 

امام رضا علیه السلام در شعر فارسی، آثار ویژه کودکان و نشریات، کتابشناسی‌ها، آستان قدس رضوی، نرم افزارها، کتابخانه تخصصی امام رضا علیه السلام و نمایه‌ها از دیگر مطالب بیان شده در کتاب «گزیده کتاب شناسی امام رضا علیه السلام» است.

 

در مقدمه این کتاب آمده است: در عصری که ما زندگی می‌کنیم از آن به عصر انفجار اطلاعات یاد می‌کنند، با گسترش و توسعه‌ای که در انتشار اطلاعات فراهم آمده روزانه در هر زمینه‌ای منابع فراوانی در حال تولید است؛ از این‌رو تهیه و تدوین کتابشناسی‌ها موضوعی به صورت جامع و کامل برای پژوهشگران و متخصصان فن کاری است لازم.

 

اهتمام نگارنده برای این بوده تا در هر بخش منابعی معرفی شود که در موضوع خود از اعتبار بیشتری برخوردار است، البته ممکن است به جهت عدم دسترسی به همه آثار مرتبط گاه ملاک انتخاب با منابع معرفی شده منطبق نباشد، منابعی در این کتابشناسی شناسانده شده است که تا پاییز 92 انتشار یافته است.

 

در بخش پایانی کتاب نیز نمایه‌هایی فراهم آمده است تا از این طریق بتوان با سهولت بیشتر به منابع مورد نظر دست یافت، در تهیه این مجموعه بیشترین استفاده از کتابخانه تخصصی امام رضا علیه السلام در قم شده است.

 

تلاش در جهت شناساندن و ارتباط با الگوهای راستینی چون امام رضا(علیه السلام) وظیفه تمام علاقمندان به اندیشه حق مدارانه شیعه است، از دیر باز تاکنون آثار متعددی در شخصیت شناسی و مطالب مرتبط با هر یک از معصومان منتشر شده است. اما ارادت شیعیان و به ویژه ایرانیان همواره سبب شده است که هر ساله حوزه نشر شاهد رخ نمایی آثار جدیدی در این زمینه‌ها باشد.

 

در این میان آثاری که با محوریت امام رضا(علیه السلام) سامان می‌یابد از شمارگان بیشتری برخوردار است. مؤسسه دارالحدیث نیز در راستای همایش ملی حدیث رضوی در سال 92 رسالت عمومی سازی اندیشه‌های آن امام همام را نیز عهده‌دار بود، تصمیم به خلق مجموعه‌ای جدید از آثار مرتبط با امام رضا(علیه السلام) گرفت که کتاب گزیده کتاب شناسی امام رضا علیه السلام یکی از این مجموعه است.

 

بهره گیری از منابع معتبر، گزیده‌گویی، بهرمنده‌ی از صنایع هنری، تنوع و قابل استفاده بودن برای سلیقه‌های گوناگون از ویژگیهای این کتاب است.

 

گفتنی است، کتاب «گزیده کتاب شناسی امام رضا علیه السلام» تألیف هادی ربانی، در شمارگان هزار جلد و به قیمت 4500 تومان وارد بازار شده است./993/ن602/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد رضا حشمت خواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی الامام التقی النقی و حجتک علی من فوق الارض و من تحت الثری الصدیق الشهید صلاة کثیره تامه زاکیه متواصله متواتره مترادفه کافضل ما صلیت علی احد من اولیاءک
0
0