۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۲۸۸۲۸
استاد حوزه علمیه قم:

شهادت علی اصغر سند محکم مظلومیت امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرشفیعی گفت: شهادت یاران امام حسین(ع) را توجیه می کنند که در حال جنگ بودند اما شهادت علی اصغر نشان کاملی از مظلومیت امام حسین(ع) است.
عزاداري در هيأت شهدا بيت الله الحرام کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید محمدصادق میرشفیعی استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در مسجد قائم کرمان گفت: امام حسین(ع) فدای خداوند شد زیرا انسان کامل باید فدای بالاتر از خودش شود؛ این اشتباه است که می گویند سیدالشهدا فدای دین و نماز شد؛ ملاحظه رابطه بین خدا و امام حسین(ع) احتیاج به معرفت دارد.
 
 
وی ادامه داد: امام حسین در دعاهای خود تصریح کرده است که به رضای خداوند راضی است؛ وقتی انسان وصل به اینچنین افرادی شد طلای وجودش شکل خواهد گرفت و اگر کسی بخواهد عیار خود را بیشتر کند باید تقوای خود را افزایش دهد که در این صورت مقرب تر خواهد شد.
 
 
این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در حدیثی می خوانیم اگر تمام شجاعت تبدیل به شخصی شود تبدیل به حضرت علی خواهد شد و تمام حلم به امام حسن(ع) و تمام سخاوت به امام حسین(ع) تبدیل خواهد شد؛ ما انسان ها موجودات محتاجی است و وقتی احتیاج شدید می شود چندان نمی توان برای قربت خدا انفاق کنیم و خمس بپردازیم اما ائمه که کاملا برای خداوند زندگی می کنند جان دادن هم برایشان راحت است.
 
 
این کارشناس امور دینی اظهار داشت: انسان سخی خیرخواه مردم است و امام حسین(ع) تندیس سخاوت است؛ شخصی در خانه امام حسین(ع) آمد و قبل از این که درخواست پول کند امام حسین او را از گفتن بازداشت و دستور روی زمین بنویسد؛ بعد حضرت مقدار زیادی پول به او داد پس از آن فرمود اگر می گفت آبرویش را پیش من به گرو گذاشته بود و هر چه قدر پول می دادم جای آبروی او را نمی گرفت.
 
 
وی ادامه داد: امام حسین (ع) برای خداوند در راه اصلاح دین جان خویش را بخشید و دنبال پاداش و مزد هم نبود؛ فرشتگان با دیدن فداکاری امام حسین(ع) تعجب کردند چگونه ممکن است انسانی بتواند این چنین بندگی کند؛ سیدالشهدا تندیس سخاوت است و هیچ سخاوتی بالاتر از بخشش جان در راه دین نیست.
 
 
حجت الاسلام میرشفیعی گفت: طلب کردن آب هیچ گاه ننگ نیست و خداوند برای آب دادن به انسان و حیوان وعده بهشت داده است و هر کس آب طلب کند باید او را سیراب کرد؛ امام حسین(ع) از دشمن برای علی اصغر آب طلب کرد و این ننگ نیست؛ کشتگان کربلا می توان توجیه کرد که جنگیدند و کشته شدند اما شهادت علی اصغر دلیل محکمی بر مظلومیت امام(ع) حسین و یارانش است زیرا او توان جنگیدن نداشت./972/پ202/ب4
ارسال نظرات