۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۲۹۱۲۶
مدیر حوزه علمیه تبریز:

فرقه‌های تکفیری پیرو مکتب یزیدی خود هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی‌ثانی گفت: اگر امروز شاهد ظهور گروهک‌های تروریستی برخاسته از تفکرات فرقه‌های افراطی و تکفیری هستیم، نشان از ادامه همان مسیر باطل و جهالت تاریخی بنی‌امیه دارد.
مراسم سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) در تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز امروز در مراسم عزاداری طلاب مدارس علمیه تبریز که در مسجد جامع بازار تاریخی این شهر با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع) در راستای امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با حکومت فاسد، احیای دین رسول الله بوده است.


وی با بیان این‌که انحراف فکری امت اسلامی در آن دوران اجازه نداد تا حق و حقیقت آشکار شود، خاطرنشان کرد: این انحراف به حدی بود که مردم قتل نوه رسول گرامی اسلام را عملی واجب و فریضه دینی دانستند، اگر امروز شاهد ظهور گروهک‌های تروریستی برخاسته از تفکرات فرقه‌های افراطی و تکفیری هستیم، نشان از ادامه مسیر همان جهالت تاریخی دارد.


مدیر حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که باید یزیدیان زمان را شناخت و با تأسی از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشت، گفت: اصلی‌ترین قیام امام حسین(ع) احیای این دو فریضه مهم بود که باید کوشید در جامعه گسترش یابد، چراکه حیات اعتقادی جامعه در گرو عمل به این مهم است.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که اهداف نهضت حسینی باید در سبک زندگی مردم تسری پیدا کند، اظهار داشت: سبک زندگی حسینی متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است، تمام وقایع حادث شده در زندگی آن حضرت به ویژه واقعه عاشورا سراسر درس زندگی برای بشریت است.


وی با بیان این‌که عاشورا تنها در مصائب اهل بیت عصمت و طهارت، تشنگی و شهادت اصحاب خلاصه نمی شود، گفت: مفاهیم عاشورایی باید در زندگی فردی و اجتماعی تجلی داشته باشد، که لازمه این امر شخصیت شناسی و تبیین سیره ائمه اطهار در قالب یک گفتمان غالب است تا بتوان به صورت یک فرهنگ ترویج یابد.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به این‌که فضای معنوی حاکم در ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) بهترین فرصت برای ترویج برخی مفاهیم عالی انسانی و اخلاقی است، افزود: سوگواری برای حضرت زمانی ارزش خواهد داشت که واجبات فراموش نشود، نمی شود فردی بیاید و در عزای حضرت حضور یابد و نماز اول وقت اش فوت شود.


وی با تأکید بر این‌که باید شور و شعور در عزاداری های ماه محرم توأمان باشد، خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان توجه مسلمانان به ظاهر دین است، اینکه افراد به عزاداری بپردازند و از اقامه نماز اول وقت خود غافل شوند، نوعی تحریف معنوی عاشورا تلقی می شود، چراکه آن حضرت برای اقامه نماز و تکریم شعائر اسلامی قیام کرد./935/پ202/ب3

ارسال نظرات