۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۲۹۱۴۳
شهردار سابق لندن:

جوانان انگلیسی برای تامین منافع اقتصادی آمریکا کشته می‎شوند

خبرگزاری رسا ـ شهردار سابق شهر لندن، پایتخت انگلیس اعلام کرد که مردم انگلیس به طور گسترده‎ای مخالف شرکت در جنگ‎های تامین‎کننده منافع آمریکا هستند.
کن ليوينگستون، شهردار سابق لندن
 
به گزارش خبرگزاری رسا، کن لیوینگستون، شهردار سابق شهر لندن، پایتخت انگلیس در سخنانی با بیان این که هزاران نفر از جوانان کشورش برای تامین منافع اقتصادی آمریکا کشته شده اند اعلام کرد که مردم انگلیس به طور گسترده‎ای مخالف شرکت در جنگ‎های تامین‎کننده منافع آمریکا هستند.
 
شهردار سابق لندن تاکید کرد: افکار عمومی در انگلیس به طور گسترده ای با همراهی در جنگ دیگری در منطقه خاورمیانه که آمریکا آن را به راه انداخته باشد، مخالف هستند.
 
کن لیوینگستون افزود: به طور معمول کاری که نیروهای نظامی ما انجام می دهند جنگیدن به سود منافع انگلیس نیست بلکه کاری را انجام می دهند که آمریکایی ها می خواهند.
 
شهردار سابق پایتخت انگلیس در ادامه سخنان خود تاکید کرد: هزاران نفر از جوانان ما برای تامین منافع اقتصادی آمریکا کشته شده اند.
 
کن لیوینگستون خاطرنشان کرد:انگلیس و آمریکا از زمان پایان جنگ جهانی اول تاکنون در امور داخلی همه کشورهای خاورمیانه دخالت کرده اند تا کنترل جریان نفت را در دست داشته باشند، چرا که نفت برای اقتصاد آنها حیاتی است.
 
شهردار سابق لندن افزود: آمریکا و انگلیس دولت های دموکراتیک را در منطقه خاورمیانه ساقط کرده و از روی کارآمدن رژیم هایی حمایت کرده اند که به طور کامل فاسد هستند.
 
کن لیوینگستون تاکید کرد: ما شاهد 100 سال دخالت کشورهای غربی در منطقه خاورمیانه هستیم و اگر به افرادی که در این راه کشته شده و هزینه ای که برای این دخالت ها پرداخت کرده ایم نگاه کنید به عمق فاجعه پی می برید.
 
وی افزود: اگر ما هزینه عادلانه ای برای نفت پرداخت کرده و به کشورهای عربی اجازه می دادیم که خودشان نفت را بفروشند برای ما هم بهتر بود.
 
شهردار سابق لندن خاطرنشان کرد که جریان غالب سیاستمداران انگلیسی، مانند دیوید کامرون و تونی بلر، که به منافع اقتصادی آمریکا کمک می کنند پس از بازنشستگی و با دریافت پیشنهاد پست های کلیدی در شرکت های بزرگ آمریکایی پاداش خود را دریافت می کنند.
 
کن لیوینگستون تاکید کرد: اگر شما منافع آمریکا را به چالش بکشید کمپینی برای بدنام کردن و تخریب وجهه شما در افکار عمومی به راه می افتد، حتی ممکن است به طرز فجیعی تصادف کرده و کشته شوید./990/ب903/د
ارسال نظرات