۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۲۹۱۵۹

شنود تماس مقامات سوریه به بهانه جمع آوری اطلاعات از داعش

خبرگزاری رسا ـ آمریکا به بهانه جمع اوری اطلاعات از گروهک داعش، به شنود تماس مقامات سوریه می‎پردازد.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت: واشنگتن تماس های مقامات سوریه را با هدف جمع آوری اطلاعات از گروهک تروریستی داعش شنود می کند.

 

این روزنامه نوشت: هدف جمع آوری اطلاعات از همه طرف های موجود در سوریه است که علیه داعش می جنگند؛ به طوری که وسایل ارتباطی که مقامات سوریه از طریق آن تحرکات و برنامه های داعش را دنبال می کنند، شنود می شود.

 

این روزنامه در گزارشی نوشت: به خاطر توانایی محدود برای جمع اطلاعات در سوریه، مزدوران ایالات متحده آمریکا به شنود و کنترل منبع غیر منتظره برای دستیابی به اطلاعات درباره داعش می پردازند و آن شنود تماس های بشار اسد، رییس جمهوری سوریه است.

 

عملیات شنود در زمانی رخ می دهد که قرار است مسلحان داعش تماس های خود با تلفن های همراه و دستگاه های بی سیم درپاسخ به حملات هوایی آمریکا کاهش داد و این امر به کاهش حجم سیگنال های اطلاعاتی مستقیم انجامید که به ایالت متحده آمریکا امکان می داد تا آنها را از داعش جمع آوری می کند.

 

گفتنی است آمریکا برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش اقدام به تشکیل ائتلاف بین المللی از کشورهای جهان کرده است، اما تاکنون خسارت زیادی به این گروهک وارد نکرده است و بیشتر زیرساخت های سوریه را هدف قرار دادند./982/ب102/د

ارسال نظرات