۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۲۹۲۵۲
نماینده مجلس:

عشق به امام حسین منحصر به شیعیان نیست

خبرگزاری رسا ـ منادی با بیان این‌که عشق به امام حسین(ع) منحصر به شیعیان نیست، گفت: شخصیت و نهضت عاشورای حضرت سیدالشهدا(ع) همه جهانیان را تحت تأثیر قرار داده است.
عليرضا منادي نماينده مردم تبريز در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا منادی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم عزاداری هیأت انصار الحسین(ع) در مسجد امیرالمؤمنین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی تبریز اظهار داشت: هر انسان آزاداندیش، حق‌طلب و منصفی فارغ از هر دین و تفکری، دوستدار مرام و مسلک حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

 


وی ‌با اشاره به این‌که توجه مکتب امام حسین(ع) رمز نجات از یوغ مسکتبران عالم در هر زمان و مکان است، افزود: شخصیت این امام همام و نهضت عاشورایش همه جهانیان را تحت تأثیر  قرار داده، ‌به طوری که نه تنها دوستان و پیروانش، بلکه بیگانگان هم در مقابل نام با شکوهش سر تعظیم فرود می آوردند.

 


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمله‌ای از گاندی که انقلاب هند را متأثر از قیام امام حسین(ع) دانسته است، ‌تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز الهام گرفته از نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) است، در حقیقت قیام امام حسین(ع) وظیفه شرعی آن حضرت در مقابله با حکومت فاسد زمان بود.

 


وی نهضت عاشورا را الگوی فقهی در همه دوره ها و مکان‌ها دانست و با اشاره به حدیثی از خضرت اباعبدالله الحسین(ع) که می فرمایند؛ «نیازهای مردم به شما نعمت‌های خداوندی هستند.» گفت: حل مشکلات انسان‌ها و گره‌گشایی از مسائل آنان توفیق بزرگی است و باید از این  فرصت استفاده کرد و آن را دست کم نگرفت.

 


عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی فلسفه قیام امام حسین را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: همانطور که امام همواره مردم و حتی دشمنانش را در میدان کربلا به راه درست نصیحت می‌کردند، همه نسبت به خانواده و جامعه خود مسؤولیت دارند و باید با هدایت و راهنمایی صحیح نسبت به آینده جامعه اسلامی حساسیت داشته باشند.

 


منادی با بیان این‌که عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یعنی اینکه به سرنوشت دیگران بی تفاوت نباشیم، افزود: تنها با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می توان جامعه را از این بی تفاوتی نجات داد، به عبارت دیگر امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه و ضمانت اجرای قوانین و احکام الهی در جامعه است.

 


وی فراموشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را موجب ظهور اشرار و بروز مفاسد مختلف در عرصه‌های فردی و اجتماعی دانست  و گفت: تاریخ نشان داده هر گاه مسلمانان فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را ترک کرده‌اند، یزیدیان میدان دار شده و حسینیان زمان سر به نیزه شده اند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات