۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۲۹۵۳۹
استاد سفیران هدایت:

حوزه هم تراز تربیت مجتهد باید به تربیت مبلغ نیز اهتمام داشته باشد

خبرگزاری رساـ استاد راهنمای سفیران هدایت با اشاره به اینکه طلاب مبلغ باید در دسترس مردم بوه و در همه شهرها و روستا ها حضور داشته باشند گفت: حوزه های علمیه همان گونه که برای مجتهد پروری تلاش می کند باید به تربیت مبلغ نیز اهتمام داشته باشد.
سفيران هدايت

حجت الاسلام سلمان عباسیانپور، روحانی طرح امین مدارس قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به برخی از مؤلفه های تبلیغ چهره به چهره اشاره کرد و گفت: اعتماد سازی برای طرف مقابل، شنیدن صحبت های مخاطب، نیاز سنجی، شناخت دقیق تر مخاطب، اثر نفس و هم صحبتی، احترام به مخاطب و امکان استفاده از ابزارهای مختلف از جمله مؤلفه های تبلیغ چهره به چهره به است.

 

وی با تأکید بر نگاه تخصصی در عرصه تبلیغ افزود: در مورد تبلیغ نیز همانند هنرهای دیگر باید تخصص داشت و لازمه تبلیغ طلاب، فراگیری مقدمات تخصص تبلیغ است.

 

استاد راهنمای سفیران هدایت  اظهار داشت: طلاب اگر به سلاح علم مجهز باشند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت. طلاب می توانند با اعزام به صورت گروهی، با فضای تبلیغ آشنا شده و در صورت بروز مشکلات، توانایی گذر از آن را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه باید در کنار مجتهدپروری به مبلغ پروری نیز توجه داشت، گفت: باید نیاز سنجی کرد که چقدر به مجتهدان نیاز است تا از سایر طلاب در تخصص های دیگر استفاده شود؛ مبلغ پروری، نیاز ضروری جامعه است.

 

حجت الاسلام عباسیانپور با اشاره به نیاز مردم برای ارتباط گیری با مبلغان دینی گفت: همانطور که در رشته های دیگر به متخصص نیاز است تا پاسخگوی نیازهای مردم باشد، در عرصه تبلیغ نیز به طریقه اولی نیاز به تربیت مبلغ داریم؛ نیاز درجه اول مسجد و محله های شهر و روستاها، وجود مبلغ  است و باید چنین فردی به آسانی در دسترس مردم باشد.

 

روحانی طرح امین مدارس قم به ساز و کارهای آموزشی برای رسیدن به مرحله مبلغ پروری از سوی حوزه علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: دوره های تخصصی خوبی در حال برگزاری است و باید با بهره مندی از رهنمودهای مراجع عظام تقلید و حمایت های حوزه های علمیه در بهتر شدن این دوره ها کوشید؛ فعالیت هایی که برای تربیت مبلغ انجام می شود باید از سوی حوزه علمیه حمایت شود./822/ت302/ف

ارسال نظرات