۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۲۹۵۸۹
کارشناس و مبلغ دینی:

فرهنگ شیعه با توهین و ناسزا ترویج نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ دینی گفت: گوهر ولایت اهل‌بیت(ع) دست ما است و این گوهر را نمی‌توان با فحش و ناسزا و گاهی توهین به مقدسات دیگر مذاهب ترویج کرد، همه علمای اهل تقریب قائل به بحث منطقی و مستدل بودند و به طور منطقی از شیعه دفاع می‌کردند.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حسین منتظرین، کارشناس و مبلغ دینی، صبح پنجشنبه در مجلس عزاداری سیدالشهدا(ع) با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) سفیر قیام امام حسین(ع) بودند که بنا بر نقلی این مدت 25 سال و بنا بر نقل دیگری 35 سال طول کشید که این مدت اوج اختناق بنی‌امیه است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های امام سجاد(ع) در طی مدت امامت افزود: یکی از برنامه‌های آن حضرت ارائه دعاهایی به جامعه بود که در قالب این دعا سخنان خود را بیان می‌کردند و جامعه را از غفلت برحذر می‌داشتند.

 

کارشناس و مبلغ دینی ادامه داد: آیت‌الله مرعشی نجفی یک جلد صحیفه سجادیه را برای شیخ شلتوت، رییس وقت دانشگاه الازهر مصر می‌فرستند و وی از این کتاب به شگفت می‌آید و در ادامه آیت‌الله مرعشی نجفی کتاب صحیفه علویه را برای شیخ شلتوت می‌فرستند.

 

وی افزود: صحیفه سجادیه حاوی دعاهای عرفانی، علمی و امام‌شناسی است، هر کدام از دعاها مضمون و ویژگی منحصر به فردی دارد که انسان باید سعی کند دعاهای وارد شده از معصومان(ع) را مطالعه کند.

 

حجت‌الاسلام منتظرین بیان کرد: این عالم عالم تکامل است، عالم توقف و ایستادن نیست، به ما گفته‌اند که به کم قانع نباشید و در راه کسب معارف غفلت نکنید، معارف و علم را کسب کنید و به نسل آینده انتقال بدهید.

 

وی با بیان این‌که آیت‌الله مرعشی نجفی به تقریب میان مذاهب اسلامی اعتقاد داشتند، ابراز کرد: بسیاری از بزرگان و علمای دینی قائل به تقریب و وحدت میان مسلمانان بودند، حضرت امام(ره)، آیت‌الله میلانی، آیت‌الله بروجردی نیز این مشی را در پیش داشتند.

 

حجت‌الاسلام منتظرین ابراز کرد: گوهر ولایت اهل‌بیت(ع) دست ما است و این گوهر را نمی‌توان با فحش و ناسزا و گاهی توهین به مقدسات دیگر مذاهب ترویج کرد، همه علمای اهل تقریب قائل به بحث منطقی و مستدل بودند و به طور منطقی از شیعه دفاع می‌کردند.

 

وی اظهار کرد: افرادی که تحت لوای دین به فحاشی دست می‌زنند، راه را به غلط می‌پیماند، در اثر فعالیت‌های و نامه‌نگاری‌های آیت‌الله مرعشی نجفی شیخ شلتوت در الازهر کرسی فقه شیعه راه می‌اندازد، روز عاشورا را تعطیل می‌کند و اعلام می‌کند که شیعه نیز یکی از فرقه‌های اسلامی است.

 

کارشناس و مبلغ دینی با اشاره به تبلیغات منفی علیه شیعه بیان کرد: یکی دیگر از علمای اهل‌سنت اخیرا گفته است که به داعشی‌ها دولت اسلامی نگویید، این‌ها انسان‌هایی وحشی هستند که با نام اسلام به جنایت می‌پردازند، منطق و قدرت شیعه بسیار محکم است و حتی تبلیغات بیشتر از این نیز در شیعه اثر نمی‌کند./914/پ202/ب4

ارسال نظرات