۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۲۹۶۸۴
آیت‌الله شبستری:

داعش درصدد احیای رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: غرب با مشاهده افول ستاره رژیم صهیونیستی در مقابل حماس و جهاد فلسطین چاره ای جز به وجود آوردن گروهک های تکفیری همچون داعش نداشت.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی پنج شنبه در مراسم سوگواری سومین روز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و 72 تن از یاران باوفایش در تبریز اظهار داشت: آشنایی و شناخت نسبت به ریشه‌های نهضت حسینی و اهداف قیام روز عاشورا بر هر فرد مسلمانی که خود را دوستدار اهل بیت می داند، ضرورت دارد.

 


وی با بیان این‌که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با تأکید بر این‌که شهادت شرافتمندانه را به زندگی ذلت‌بار ترجیح داد، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیات قرآنی به بندگان و مؤمنان دستور داده که عزت اسلامی را حفظ کرده و زیربار ذلت نروند چراکه عزت از آن خداست، بنابراین نباید اسلام زیر بار ذلت کفر برود.

 


آیت الله شبستری بقای دین مبین اسلام را مدیون مجاهدت عزتمندانه حضرت سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: زیر بار ذلت رفتن از ساحت اهل توحید دور است، نه تنها در آیات و روایات روی این مسأله تاکید شده، بلکه در کتاب های فقهی نیز احکامی وجود دارد که نشانگر روح عزت طلبی مسلمانان است، در حقیقت امام حسین(ع) عزت مسلمانان و اسلام ناب محمدی(ص) را تحقق بخشید.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که ملت ایران درس عزت و اقتدار در برابر نظام کفر را از نهضت حسینی آموخته‌اند، گفت: امام راحل از نخستین روز آغاز نهضت ضدستمشاهی در سال 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن هیچگاه زیر بار ذلت دشمنان نرفت و خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به‌حق همین رویه را پیش گرفته‌اند.

 


وی با بیان این‌که امام حسین(ع) این درس مهم را به مسلمانان داد که باید در زندگی ذلت ناپذیر بود، تصریح کرد: ملت ایران 300 هزار شهید در دوران دفاع مقدس و انقلاب برای دستیابی به عزت اسلامی تقدیم کرده است، شهدا با نثار جان خود فلسفه نهضت عاشورا را تفسیر کردند، استقلال، اقتدار، عزت و امنیت کشور مرهون خون شهداست.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: بسیار واضح است که دشمنان به دنبال بهانه‌تراشی علیه ایران هستند، چنانچه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند اگر مسأله هسته ای هم حل شود، مستکبران جهان به نقض حقوق بشر یا بهانه های واهی دیگر تلاش می کنند ایران اسلامی را زیر فشار قرار دهند.

 


وی غرب را بزرگترین ناقض حقوق بشر و حامی تروریسم در جهان معرفی کرد و گفت: حامیان اصلی داعش همین کشورهای غربی هستند که امروز برای مبارزه نمادین با آن ائتلاف تشکیل می دهند، کاملا مشهود است 90 درصد داعشی ها مزدور استکبار جهانی در منطقه هستند.

 


آیت الله شبستری تصریح کرد: غرب با مشاهده افول ستاره رژیم صهیونیستی در مقابل حماس و جهاد فلسطین چاره ای جز به وجود آوردن گروهک های تکفیری همچون داعش نداشت که بنا به وعده الهی، از بین رفتنی هستند. معتقدیم بیداری اسلامی همان وعده ای است که پیشوایان دینی ما وعده دادند که ایرانیان مقدمه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) خواهند بود.

 


نماینده ولی فقیه در استان با اعلام اینکه ایران تنها کشور مستقل و به معنای واقعی غیرمتعهد است، تاکید کرد: کشور ایران برخلاف دیگر کشورهای جهان که به اسم غیرمتعهد بوده و به نوعی وابستگی دارند، به تمام معنا غیرمتعهد است که باید قدر این نعمت استقلال را بدانیم که موهبتی الهی است.

 


وی احیای اسلام و ارزش های دینی و همچنین رسوایی یزیدیان را مقصد نهضت حسینی دانست و با انتقاد برخی که نسبت به دستاوردهای انقلاب و نعمت استقلال بی تفاوت هستند، خاطرنشان کرد: گرچه کشور با برخی مشکلات اقتصادی و اشتغال مواجه است، که باید حل شود اما باید با تبیین حقایق نظام نسبت به این دستاوردها بی تفاوت نباشیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات