۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۲۹۷۰۸
امام جمعه نجف آباد:

جهاد علمی لازمه پیروزی در نبرد فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف آباد، گفت: اکنون در شرایطی قرار داریم که نه تنها چشم دنیای اسلام بلکه تمام جهان به ایران دوخته شده است، و وجود تحریفات و آسیب ها در برپایی مراسمات عزاداری سبب از میان رفتن این عزت خواهد شد.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد با تقدیر از حضور مردم در عزاداری های تاسوعا و عاشورا حسینی گفت: حضور گسترده مردمی که شیفته اهل بیت هستند از راه های مقابله با تحریف ها، تهدیدها و تطمیع های دشمنان اسلام است.

 

وی با اشاره به عزاداری هایی که در سایر کشورهای جهان برگزار شد، افزود: نمونه حضور گسترده این عزاداری ها را در شهر یمن با حضور 5 میلیون از عاشقان مکتب حسینی شاهد بودیم که رسیدن به شرف و آزادگی را در گرو اقتدا به حسین(ع) بیان کردند و همچنین کشتارهایی که در کشورهای عربی چون عربستان در این روز شاهد بودیم، نمونه دیگری از حضور عاشقان اهل بیت است.

 

حجت الاسلام حسناتی شهادت عاشقان اهل بیت در روز عاشورا را نشان برپا شدن مکتب حسین در کل عالم هستی بیان داشت و گفت: دشمنان و غاصبان جهان که خود را شکست خورده مکتب حسین دیده اند که حتی نتوانسته اند با مجهزترین تسلیحات نظامی به پیروزی دست یابند.

 

وی در ادامه بیان داشت: برپایی فتنه ها و توطئه هایی چون گروه های تکفیری به اسم جنگ میان شیعه و سنی نشان از شکست مفتضحانه دشمن در میدان نبرد حق با باطل دارد که این بار نیز به شکست انجامید.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، محور و هسته مرکزی آزادی خواهان جهان را ملت سرافراز ایران برشمرد و گفت: اکنون تمام آزادی خواهان جهان و چشم به ما دوخته اند و در موقعیت ما باید در تمام مباحث دینی به ویژه برپایی مراسمات محرم دقت بیشتری چه در کیفیت و چه در کمیت این مراسمات داشته باشیم.

 

وی با اشاره به وجود آسیب هایی در برگزاری دسته جات و هیات های مذهبی ادامه داد: رعایت نظافت به ویژه در ذبح هایی که در خیابان ها و در منظر عموم صورت می گیرد، باید با دقت و برنامه ریزی و تلاش هر چه بیشتر هیات ها مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به کیفیت مراسم‌های عزاداری نیز گفت: هیات های مذهبی امانت دار فکر و زمان مردمی هستند که با عشق و شور به مجلس عزای امام حسین(ع) می آیند و باید سعی کنند با برنامه ریزی دقیق از بهترین خطیبان و مداحان استفاده کنند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این مراسم‌ها باید دارای روح دینی باشد و سبب بالا رفتن معرفت و آشنایی هر چه بیشتر با قرآن و سیره اهل بیت باشد که آن چه سبب اقتدار شیعه در طول تاریخ شده است، ارتباط صحیح با کربلا و عاشورا است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه مباحث هفته های قبل پیرامون احسن اعمال با توجه به روایت امام صادق(ع) در زمینه جهاد در راه خدا گفت: جهاد در راه خدا شعبه های متعددی دارد که یکی از این شعب جهاد علمی و احیاء سنت های الهی برای حفظ دین و استقلال کشور است.

 

وی در ادامه بیان داشت: دو چیز سبب نابودی انسان می شود، شبهات علمی و شهوات عملی و برای مقابله با شبهات که تیرهای زهرآلود دشمن برای نابودی و از میان بردن اساس این دین الهی است، تنها جهاد علمی کارساز خواهد بود. 

 

نماینده ولی فقیه در نجف  آباد در پایان با تقدیر و تشکر از حضور گسترده مردم در تشییع پیکر یکی از علمای شهر، حجت الاسلام شیخ ابوطالب مصطفایی که روز گذشته برگزار شد، افزود: حضور در چنین مراسمی نوعی از تعظیم شعائر اسلامی به شمار می رود و تجلیل و بزرگداشت یاد و نام علمایی که عمر خود را در جهت ترویج دین اسلام صرف کرده اند، خود نوعی ترویج خوبی ها در میان جوانان است.

 

وی در پایان با افزود: جنگ امروز، نبرد فرهنگی است و برای پیروزی در این میدان باید به اسلحه های علمی و فرهنگی مجهز بود و یکی از مهم ترین این اسلحه ها آشنایی هر چه بیشتر با مبانی دین اسلام و تربیت اسلام شناسان متخصص است تا با این سلاح بر عزت و شرافت این ملت بیفزاییم./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات