۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۲۹۷۱۳
امام جمعه کرمان:

کالاهای بی‌کیفیت مردم را از خرید تولیدات ملی ناامید می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان گفت: عدم کیفیت مناسب برای برخی کالاهای داخلی مردم را از خرید تولیدات ملی ناامید می کند.
کالاهای بی‌کیفیت مردم را از خرید تولیدات ملی ناامید می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان،  حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مصلی بزرگ امام علی این شهر برگزارشد، با اشاره به لزوم ایستادگی در برابر ظلم و فساد گفت: امام حسین (ع) در شرایطی در برابر یزید ایستاد که  او خود را به عنوان خلیفه و جانشین پیامبر می دانست؛ در صورتی که یزید برخلاف پدرش که به ظواهر شرع اسلام پایبند بود، به صورت آشکارا فساد می کرد و هرگونه فسق و فجوری را مرتکب می شد.

 

وی ادامه داد: امام حسین (ع) خطاب به مردم فرمودند: آیا شما مردم، نمی بینید به حق عمل نمی شود و کسی جلوی باطل را نمی گیرد؟ در شرایطی که فرد فاسق و ظالمی خود را جانشین پیامبر(ص) می داند؛ اهل ایمان و تقوا باید سکوت را بشکنند و جان خود را در راه مبارزه و مجاهده با ظالم و ستمگر فدا کنند.

 

امام جمعه کرمان بیان داشت: امیرالمومنین علی(ع) با اشاره به یک قاعده و قانون شرعی و عقلی فرمودند: در رابطه با حوادثی که در روزگار شما در زندگیتان به وجود می آید باید به گونه ای عمل کنید که خدا و رسولش راضی باشند، طبیعی است امام حسین (ع) به حکم عقل و شرع جان خود را فدا کرد تا ارزش های اسلامی باقی بماند.

 

وی خاطرنشان کرد: هرگاه یزید زمان بر مسند حکومت قرار گیرد؛ حسین زمان قیام می کند و مردم را دعوت به حق خواهد کرد، محمدرضا پهلوی مانند یزید تظاهر به مسلمانی می کرد برخی می گفتند: شاه قرآن چاپ می کند به زیارت امام رضا(ع) می رود، روی چه حسابی می خواهید با او مبارزه کنید؟ آنان نمی فهمیدند که شاه فردی شهوتران و مزدوری برای ابرقدرت ها بود امام راحل در چنین شرایطی موفق شدند که این نظام فاسق را بردارند، البته در این راه افراد بسیاری جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و فدا کردند.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به روز ملی کیفیت، اظهار داشت: مشکل کنونی کشور این است که تولیدات ما کیفیت لازم را ندارند لذا با توجه به اینکه مقام معظم رهبری برای حمایت از تولید ملی توصیه فرمودند که مردم حتی المقدور جنس داخلی خریداری کنند باید تا آنجا که امکان دارد کیفیت تولیدات داخلی بالا رود.

 

نماینده ولی فقیه در کرمان خطاب به مسؤولان گفت: کسانی که در رابطه با این مسائل تکلیف دارند باید کوشش کنند کیفیت کالاها و اجناس داخلی ارتقا داده شود.

 

وی با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: اهل بیت پیامبر(ص) بعد از رحلت ایشان، مرارت های بسیاری را متحمل شدند اما در طول تاریخ بشریت حادثه ای همانند حادثه کربلا نبوده و نخواهد بود.

 

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: پس از واقعه عظیم عاشورا اهل بیت پیامبر(ص) را به اسیری بردند و آنان را خارجی نامیدند، خارجی به معنای از دین خارج شده و مرتد؛ریعنی کسی که علیه امام زمان خود خروج کرده باشد یزیدیان با این سخنان می خواستند نام امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان را از صفحه روزگار پاک نمایند اما آنچه واقع شد خلاف این بود.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت مساله خودسازی در ایجاد بصیرت دینی بیان داشت: راه نجات انسان از دنیاطلبی و شهوت، داشتن ایمان و تقوای الهی است، بنابراین باید مساله خودسازی جدی گرفته شود./972/پ203/ب

ارسال نظرات