۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۲۹۸۷۱
در رسانه ملی مطرح شد؛

نقش کیلدی زنان در بهبود روابط اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه با بیان این که زنان نقش کلیدی در بهبود روابط اجتماعی دارند، گفت: زنان زمانی می توانند در بهبود روابط اجتماعی موثر باشد که بر استعدادها، قابلیت ها و توانمندی ها خود به جای استفاده از زنانگیشان تکیه کنند.
 زنان و خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، مدرس دانشگاه و معاون نهاد رهبری در دانشگاه خوارزمی، عصر امروز در برنامه تلویزیونی اردیبهشت از شبکه چهار سیما با بیان این که اسلام هیچ گونه مخالفتی با حضور زن در اجتماع نداشته و تفاوتی میان زن و مرد قائل نمی شود، گفت: برعکس ادعا هایی که مطرح می شود که اسلام هیچ مخالفتی با حضور زن در اجتماع نداشته و زن و مرد را در انسانیت و بندگی خداوند یکسان می داند اما براساس تفاوت های هر کس به او توانمندی واگذار می کند به همین علت چون زن از ظرافت خاصی برخوردار است کارهای سخت و خشک را به او واگذار نمی کند.

وی افزود: اسلام معتقد است به هرکس باید براساس توانمندی های او مسؤولیت داده شده و همچنین با کار زن مخالفت ندارد مشروط بر این که با کار زن رسالت تربیتی و مادری او زیر سوال نرود و از سوی دیگر از زن می خواهد در محیط هایی کارکند و کارهایی انجام دهد که با روحیه او سازگار باشد و محیط کار او سالم و عاری از فساد باشد یعنی ما که با کار کردن زن موافق هستیم باید او ر ا در جایی مشغول به کار کنیم یا فرصتی را برای او فراهم کینم که محیط کارش سالم باشد و از انواع فسادهای گوناگون پاک باشد.

مدرس دانشگاه با اشاره به این در تاریخ اسلام نمونه هایی زیادی از زنان بودند که در بهبود روابط اجتماعی و رهبری قیام های مختلف نقش داشتند، گفت: اگر در قرآن نگاه کنیم می بینیم بلقیس زنی قدرتمند بود که بر صبا حکومت می کرد ولی بدون این که زنانگیش در خطر و معرض آفت قرار گیرد با قدرت مدیریت یک کشور اداره می کرد یا حضرت زینب (ص) بدون این که از زنانگی خود و ناله و شیون برای برانگیختن احساس استفاده کند به گونه ای  در کوفه و در محضر یزید خطبه خواندند که حاضران گفتند انگار حضرت امیر المومنین (ع) برای مردم ایراد خطبه می کنند بنابراین بر زنان لازم است که مانند حضرت زینب و سایر زنان تاریخ اسلام از زنانگی خود برای پیش برد امور استفاده نکنند بلکه بر توانمندی ها و استعدادهای ذاتی خود تکیه کنند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که زنان نقش موثری در بهبود روابط اجتماعی و اجتماع دارند، گفت: همانطور که در بالا گفته شد نقش آفرینی و موفقیت زن در اجتماع در گرو این است که زنان از زنانگی خود استفاده نکنند بلکه در پیش برد امور بر توانایی های و استعداهای خود تکیه کنند.


وی ادامه داد: زن مسلمان و با فضلیت هرگز کارهایی را انجام نمی دهد که لطافت و ظرافت زنانگی او را از بین ببرد و موجب شود زن روحیه مردانه پیدا کند، بنابراین زنان باید از انجام فعالیت هایی که روحیه آنها را مورد خدشه قرار می دهد پرهیز کنند.

استاد دانشگاه با اشاره به این که زن در جامعه تحول آفرین و تحول ساز است، ادامه داد: مهم ترین رسالت زنان تربیت فرزند است بنابراین زنانی که این رسالت خود را به خوبی انجام نمی دهد نه تنها کار و فعالیت های اقتصادی آنها برای جامعه مفید نیست بلکه در بسیاری از موارد کار آنها بیشترین ضرر و پیامد را برای جامعه به دبنال دارد. /968/پ202/س

ارسال نظرات