۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۳۰۲۴۱
معاون نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور:

دانشگاه اسلامی پیشرو در تولید علم و دانش است

خبرگزاری رسا ـ معاون نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور با اشاره به دانشگاه اسلامی مورد نظر رهبر انقلاب گفت: دانشگاه اسلامی در کنار فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، پیشروترین دانشگاه در زمینه علم و دانش در عرصه های مختلف و با توجه به نیاز روز جامعه اسلامی است.
حجت‌الاسلام مسعودي، معاون مطالعات راهبردي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمداسحاق مسعودی، معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تقدیر از زحمتکشان جامعه، یک فرهنگ اسلامی است، اظهار داشت: در آموزه های دینی نیز بر اهمیت این امر تأکید فراوان شده است.

 


وی تصریح کرد: این امر وظیفه شرعی و دینی ماست که در قبال دیگران که برای پیشبرد اهداف نظام در عرصه های مختلف تلاش کرده‌اند، قدردانی ویژه داشته باشیم، بر همین اساس، ما مسؤولان و مدیران وظیفه داریم از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران که جان و مال خویش را فدای این انقلاب و نظام کرده اند، تشکر کنیم.

 


وی با اشاره به حدیث « من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکرالخالق » گفت: "منعم بالذات" خداست، هر نعمتی که داریم از آن حضرت حق است، اما "منعم فی العرض" نیز داریم، که همین واسطه ها و سبب خیری است که در جهان وجود دارد، از این روست که خداوند می فرماید اگر از او تشکر نکردی از من هم تشکر نکرده ای. سبب خیرها ولی نعمت ما هستند.

 


حجت الاسلام مسعودی افزود: جایگاه ها، مسؤولیت آفرین هستند، از این رو افراد باید مراقب مسؤولیت هایی که بر عهده گرفته اند، باشند که خدای ناکرده حق کسی به ناحق پایمال نشود، مدیرانی که صاحب جایگاه در یک پست سازمانی می شوند، باید بدانند که این جایگاه امانت الهی است که در اختیار آنها گذاشته شده و باید مراقب رفتار و کردار خویش باشند.

 


معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور با اشاره به دانشگاه اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: دانشگاه اسلامی در کنار فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، پیشروترین دانشگاه در زمینه علم و دانش در عرصه های مختلف با توجه به نیاز روز جامعه اسلامی است که نقش دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای رسیدن به این اهداف تعیین کننده است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حجت الاسلام خدیوی که یکی از موفق ترین مسؤولان نهادهاست، با وجود مشغله های فراوان قبول مسؤولیت کردند تا در کنار مسؤولین نهاد رهبری در دانشگاه تبریز، زحمت مضاعف انجام دهند که آرزوی موفقیت در انجام امور را برای ایشان دارم.

 


گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام علی خدیوی با حکم حجت الاسلام محمدیان، به عنوان رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی منصوب و از زحمات حجت الاسلام نقدی تقدیر شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات