۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۳۰۴۱۸

انتشار ویدئویی از اهانت مأموران آل‌خلیفه به مذهب شیعیان بحرین

خبرگزاری رسا ـ انتشار یک ویدئو از اهانت‌های مأموران رژیم آل‌خلیفه به یک انقلابی شیعی و مذهب وی، موجی از خشم و عصبانیت را میان مردم این کشور برانگیخت.
توهين ماموران منامه به تشيع

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فعالان فضای مجازی از روز گذشته ویدئوی رفتار سراسر توهین مأموران نظام بحرین علیه یکی از بازداشت شدگان شیعه این کشور را منتشر کردند که بخش دیگری از نقض حقوق بشر از سوی مأموران منامه به علت مذهب بازداشت شدگان را افشا کرد.

 

اخیرا یک ویدئو از ضرب و شتم و توهین به یکی از بازداشت شدگان در داخل خودروی نیروهای امنیتی نظام بحرین منتشر شد که بیانگر رفتار زشت مأموران آل‌خلیفه (علیه اتباع مذهب شیعه) است. گزارش‌های اولیه احتمال می‌دهند که این فیلم در سال 2011 گرفته شده است.

 

فیلم مذکور حاوی سخنان زشت و به دور از عفت و همچنین توهین‌هایی علیه شیعیان است. یکی افسران حاضر در خودروی امنیتی آل‌خلیفه به خاطر شیعه بودن یکی از بازداشت شدگان وی را به باد کتک گرفته و به خانواده‌اش و مذهبش توهین کرد.

 

در همین راستا، معاون امور قانونی و حقوقی وزارت کشور بحرین از توقیف نیروهای امنیتی مذکور و باز کردن تحقیقی در این حادثه خبر داد.

 

همچنین اخیراً یک ویدئو در فضای مجازی منتشر شده که در آن خلیفه بن سلمان آل‌خلیفه نخست وزیر بحرین در دیدار با مبارک بن حویل یکی از شکنجه‌گران بازداشت‌گاه‌های بحرین گفت: از عملکرد شما تشکر می‌کنم.

 

وبگاه مرکز حقوق بشر بحرین با انتشار این خبر، نسبت به حمایت‌های مسؤولان رژبم آل‌خلیفه از نقض حقوق بشر زندانیان به شدت ابرار نگرانی کرد و تاکید کرد که مقامات بحرین روند رهایی جنایتکاران از دست عدالت و  عدم مجازات آن‌ها  را بر عهده گرفته‌اند.

 

بر اساس این گزار ش نخست وزیر بحرین در دیدار با این شکنجه گر که حکم برائت وی در پرونده شکنجه پزشکان در سال 2011 صادر شد، گفت: اجازه نمی‌دهیم قانون بر شما اعمال شود.. هرکس این قوانین را بر شما اعمال گویی بر ما اعمال کرده است زیرا ما به مثابه یک پیکر هستیم. من آمده‌ام تا از صبر و عملکرد شما تشکر کنم.

 

فعالان حقوق بشری تاکید کردند که توقیف نیروهای امنیتی توهین کننده به شیعیان بازی آل‌خلیفه برای خاموش کردن خشم مردم این کشور است./994/ب102/د

ارسال نظرات