۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۳۰۴۲۵

مصادره 66 هزار متر مربع دیگر از اراضی قدس اشغالی

خبرگزاری رسا ـ مدیر اوقاف امور قدس از تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره 66 هزار متر مربع از اراضی یک منطقه دیگر قدس اشغالی خبر داد.
شهرک سازي اسرائيل در فلسطين اشغالي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی دستورات جدیدی برای مصادره 66 دونم (66 هزار متر مربع) از اراضی قدس اشغالی صادر کرده است.

 

این اراضی مربوط به روستای «شیخ سعد» واقع در جنوب شرق قدس است و رژیم صهیونیستی برای اهداف نظامی و امنیتی قصد مصادره آن‌ها را دارد.

 

ابراهیم زعاتره مدیر اوقاف امور قدس در این باره گفت: دستور مصادره اراضی مذکور از سوی فرمانده ارتش اسرائیلی در منطقه صادر شده است و بیشتر اراضی زمین‌های زراعی هستند که در حال حاضر نیز محصول در آن‌ها کشت شده است.

 

وی افزود که کمیته دفاع از اراضی تمام تلاش خود در این زمینه را به کار خواهد گرفت. زعاتره در ادامه گفت که تمام این اقدامات برای جدا کردن کامل روستای شیخ سعد از قدس اشغالی صورت می‌گیرد.

 

رژیم صهیونیستی شنبه همین هفته (17 آبانماه) نیز دستور مصادره 1300 هکتار از اراضی روستای «بیت اکسا» واقع در جنوب قدس اشغالی را صادر کرد. سعاده الخطیب رییس شورای محلی روستای «بیت اکسا» گفته بود که بر اساس این تصمیم اسرائیلی، اراضی باقی مانده این روستا که مساحت زیادی از آن در سال‌های قبل تحت تصرف اسرائیل درآمده بود، مصادر می‌شود./994/ب102/د

ارسال نظرات