۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۳۰۴۸۱
آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج:

مجامع اسلامی و جهانی برای نجات مسجدالاقصی بسیج شوند/ سکوت در برابر اقدامات گستاخانه رژیم صهیونیستی جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن تجاوز صهیونیست ها به مسجدالاقصی، از مجامع اسلامی و جهانی و تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان خواست برای نجات قبله اول مسلمانان و مقابله با صهیونیست ها بسیج شوند.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با استناد به روایاتی به بیان نکات اخلاقی پرداخت و روح عبادت را تفکر و حضور قلب دانست.
 
این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر انسان بخواهد به معرفت الهی برسد و قرب الی الله پیدا کند باید در اوامر تکوینی و تشریعی تفکر کند؛ وقتی انسان به خدا آشنا شد، عاشق خدا می شود و هرگز از فرمان او تخلف نمی کند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و ضرب و جرح نمازگزاران فلسطینی، گفت: مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان و پایگاه معراج حضرت رسول(ص) به شمار می آید.
 
این مرجع تقلید تصریح کرد: صهیونیست ها نقشه خطرناکی برای این مسجد کشیده اند و برخی از آنها با گستاخی تمام می گویند باید مسجد را ویران و معبد سابق خود را احداث کنیم.
 
 وی با بیان این که ما بیانیه ای را در محکومیت این اقدام رژیم صهیونیستی تنظیم کرده ایم، سکوت در برابر این جنایت و اقدام گستاخانه را جایز ندانست و گفت: صهیونیست های افراطی چنان گستاخ شده اند که علاوه بر این تجاوز و حمله، خواستار تخریب مسجدالاقصی و ساخت معبد کذایی در این مکان مقدس شده اند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: ما ضمن تشکر از برخی رهبران و مقامات دینی و مردم کشورهای اسلامی و ابراز محکومیت این اقدام، از سایر مقامات و ملل جهان اسلام و مجامع بین المللی مصرانه می خواهیم که در برابر این جنایات و هتاکی ها ساکت ننشیند و از تمام امکانات و ظرفیت های خود برای نجات مسجدالاقصی وی مقابله با صهیونیست ها استفاده کنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات