۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۳۰۵۵۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

شعر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم ارزشی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شعر را بهترین ابزار برای انتقال و دفاع از مفاهیم ارزشی و اسلامی خواند و گفت: شاعران ولایی باید افتخار کنند که در مسیر شعرای صدر اسلام ذوق و قریحه خود را در راستای ولایت پذیری به کار گرفته اند.
جلسه معاونان تبليغ شهرستان‌هاي آذربايجان غربي با نماينده ولي فقيه و امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در سومین جشنواره کشوری شعر ترکی «یادمان ولایت» در ارومیه اظهار کرد: شعرا در صدر اسلام با به کارگیری ذوق خود در خدمت پیامبر (ص) و ائمه معصومان (ع) آثار و برکاتی را برجای گذاشته اند.

 

وی افزود: شاعران اهل بیت (ع) نظیر دعبل خزایی و سید حِمیَری به دلیل اشعار خود، همیشه مورد توجه اهل بیت (ع) بودند چراکه شعرهای آنها، در زمان خود دارای آثار بسیاری در جامعه بود و تاثیر بسزایی در بین مردم داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: شعرای صدر اسلام، در تقویت پایه ها و دستیابی به اهداف تربیتی دین مبین اسلام فعالیت می کردند که این امر، افتخارآمیز است.

 

امام جمعه ارومیه شاعران ولایی را پیروان شعرای اهل بیت (ع) خواند و گفت: شاعرانی نیز که در دوره معاصر در عرصه شعر ولایت تلاش دارند، در راه آن بزرگواران گام بر می دارند و باید به این کار خود افتخار کنند.

 

وی شعر را بزرگترین ابزار برای انتقال و دفاع از ارزش های ناب اسلامی اعلام کرد و گفت: شاعر اصیل کسی است که شعر خود را در راستای ارائه مفاهیم ناب ارزشی و اسلامی سروده و زمینه تعالی روحی و معنوی شنوندگان را فراهم کند.

 

سومین جشنواره ملی شعر ترکی «یادمان ولایت» به مناسبت تبعید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دوران ستم‌شاهی به شهرستان جیرفت در سالن آمفی‌تئاتر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

 

بیش از 120 اثر در محور های «ولایت و رهبری» و « ایثار و شهادت» در دبیرخانه این جشنواره پذیرفته شده بود که تعدادی از آنها در جشنواره ارائه شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات