۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۲۳۰۶۳۷

نخستین همایش «سید‌العابدین» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش «سیدالعابدین» ویژه کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به همت ستاد علی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجدکشور برگزار شد.
نخستین همایش «سید‌العابدین» برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش «سید‌العابدین» ویژه چهارمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز پیش از ظهر در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

 

در ابتدای مراسم دبیر همایش علی علامه‌زاده دبیر چهارمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) با ارائه گزارشی از کنگره‌های چند سال گذشته درباره کنگره امسال گفت: در سال جاری حدود 80 مقاله به کنگره ارسال شده که در هفته آینده 12 مقاله به عنوان برگزیده  معرفی می‌شود.

 

وی افزود: کنگره امسال در استان هرمزگان و با حضور شخصیتها و متفکرانی از کشورهای یمن، عربستان، سوریه و لبنان برگزار می‌شود.

 

در ادامه شیخ‌ محمدصدیق فهیمی از علمای اهل سنت استان هرمزگان با ابراز محبت فراوان نسبت به اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: همه ما دنبال تفسیر درست قرآن هستیم من به عنوان سنی محب اهل‌بیت(ع) عرض می‌کنم که یکی از تفاسیر ارزشمند برای قرآن کریم که به ما رسیده کتاب صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) است.

 

همچنین جادری استاندار استان هرمزگان با اشاره به این‌که امید همه شیعیان اهل‌بیت هستند گفت: امام سجاد(ع) چون جدش امیرمومنان(ع) در سخاوت، فتوت، رافت، زهد، شجاعت، فصاحت، بلاغت و تواضع زبانزد بودند درباره شخصیت ایشان مطالب بسیار زیادی ذکر شده است که امیدواریم با برگزاری این کنگره‌ها بیشتر با شخصیت امام سجاد(ع) آشنا شویم.

 

در ادامه حجت‌الاسلام سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون مساجد کشور با اشاره به فلسفه برگزاری این همایش مبنی بر آمادگی ورود به کنگره امام سجاد(ع) گفت: چهره‌های فرهنگی باید دین خود را نسبت به امام سجاد(ع) ادا کنند امام سجاد(ع) شخصیت فوق‌العاده‌ای هستند که هنوز ذهن جامعه نسبت به ایشان آگاهی لازم را ندارد.

 

دبیر ستاد کانون مساجد کشور افزود: ما از امام سجاد(ع) افزون بر خطبه شام و صحیفه سجادیه می‌توانیم درس توحید، معاد شناسی، شیطان شناسی و چگونگی رفتار با خانواده را یاد بگیریم که در سبک زندگی امروزی ضروری است. 

 

حجت‌الاسلام سلیمانی بیان داشت: امام سجاد(ع) از هر فرصتی استفاده می‌کرد تا داستان عاشورا مانند غدیر دچار انحراف و فراموشی نشود این مساله‌ای است که ما نیز باید به آن توجه خاص داشته باشیم، طنطاوی از علمای سنت درباره صحیفه سجادیه می‌گوید صحیفه سجادیه گفتاری برتر از گفتار مخلوق است.

 

همچنین آیت‌الله نعیم آبادی غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهر بندرعباس گفت: امروز ما باید در سال اقتصاد مقاومتی زندگی امام سجاد(ع) را از این زاویه که در عین داشتن دارائی با صرفه جویی و منطقی زندگی می‌کردند بررسی کنیم.

 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در ادامه گفت: در تاریخ سابقه نداشته کسی با زبان دعا فرهنگ ایجاد زندگی سالم را ارائه دهد، ما باید چهار کتاب قرآن، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و مفاتیح الجنان را در زندگی مردم وارد کنیم.

 

در پایان این همایش از حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان به دلیل تلاش گسترده در طول سالیان متمادی در راستای تبلیغ و ترویج مفاهیم بلند و ملکوتی صحیفه سجادیه و شرح کامل صحیفه در قالب مجموعه 15 جلدی و همچنین راه‌اندازی پرتال جامع صحیفه سجادیه به عنوان مهمترین منبع برای بهره‌مندی از معارف امام سجاد(ع) تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

در ادامه حاج ماشاالله عابدی به جهت اقدامات خالصانه و اهتمام در امر توسعه فرهنگ دعا و مناجات با محوریت مکانی مقدس همچون مسجد( مسجد امین الدوله و مسجد شهدا) و مضامینی بی‌نظیر همانند صحیفه سجادیه مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

 

همچنین از حجت‌الاسلام اعوانی به عنوان مبلغ فعال در امر تبلیغ صحیفه سجادیه، حجت الاسلام والمسلمین مشکوری به خاطر تلاش در جهت نشر صحیفه سجادیه در فضای مجازی به ویژه اثر " معجز نشان" و پیمان ایازی جوان فعال مسجدی و حافظ کل قرآن و صحیفه سجادیه و حائز رتبه‌های ملی و بین‌المللی تقدیر و تجلیل به عمل آمد./807/پ203/ب4

ارسال نظرات