۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۴
کد خبر: ۲۳۰۶۵۵
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

وحدت مسلمانان یکی از عبرت‌های نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: یکی از درس های مهم نهضت عاشورا اهمیت وحدت میان امت اسلامی است.
حجت الاسلام مهدي سليماني تبار

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، جهان اسلام را نیازمند وحدت در برابر دشمنان اسلام دانست و گفت: منشا اصلی تمامی دعواها، نزاع ها و جنگ و خونریزی های امروز، دشمنان اسلام هستند که موفق شدند با ایجاد اختلاف بین مسلمانان آنها را به جان یکدیگر بیاندازند.

 

وی افزود: امروز در یک چنین شرایطی وظیفه ما و دیگر مسلمانان کشورهای اسلام حفظ وحدت در برابر دشمن قسم خورده اسلام است تا آنها نتوانند با ایجاد اختلاف تیشه به ریشه اسلام وارد کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی گفت: در چنین شرایطی باید قدر امنیت خود را که مدیون خون شهدا و وحدت همه آحاد ملت ایران است، را دانسته و از آن پاسداری و حراست کنیم.

 

به گفته وی، همانگونه که انقلاب بزرگ و شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بر مبنای وحدت ایجاد شد، استمرار آن نیز بدون وحدت امکان پذیر نیست و همه آحاد ملت ایران باید برای حفظ وحدت تلاش کنند و سخنانی که باعث اختلاف و تفرقه می شود به شدت پرهیز شود.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان از اخلاق به عنوان یکی از درس های امام حسین(ع) در صحرای کربلا نام برد و گفت: نیاز امروز جامعه ما رفتارها و منش های اخلاقی و اخلاق حسینی و ائمه اطهار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی یاد آورشد: برای این‌که عاشورا برای ما عبرت باشد و در جامعه پیاده شود باید سبک زندگی اسلامی را که برگرفته از زندگی پیامبراکرم (ص)و اهل بیت(ع) که منطبق با کتاب خدا قرآن است، استفاده کنیم.

 

وی یکی از درس های امام حسین را جان دادن در راه دین برای زنده ماندن دین دانست و افزود: جوانان رزمنده ایران اسلامی نیز با تأسی از درس عاشورا و کربلا به جبهه های نبرد حق بر علیه باطل رفتند و جنگیدند و جان خود را فدای اسلام کردند تا اسلام زنده بماند.

 

به گفته وی، امام حسین در کربلا دانشگاهی ایجاد کرد که هر کلاس درس این دانشگاه الگوی فضیلتی و اخلاقی، فداکاری، مهربانی، رشادت، صبر و اخلاص است که به عنوان معارف دینی ما مطرح است است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی گفت: امروز نظام اسلامی ایران الگویی از رشادت های امام حسین(ع) و عدالت علی(ع) است که دارای برکاتی بوده و است و توانسته جمهوری اسلامی را در برابر ابرقدرت های استکباری سربلند و پیروز کند و استکبار جهانی را به چالش بکشاند.

 

وی همچنین یکی دیگر از درس های قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: حیات جامعه وابسته به امر معروف است، از این رو باید در منبرها به این مهم پرداخته شود و یادآوری شود که یکی از فاکتور های مهم و فوق مهم قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

به گفته وی، جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند احیای فریضه واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر است که می تواند نقش مهمی درجامعه اسلامی داشته باشد. 

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم  همچنین بر اهمیت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تأکید کرد یاد آورشد: برخی اوقات می توان با یک امر به معروف و نهی از منکر از یک فاجعه بزرگ جلوگیری کرد، بر این اساس است که امیرالمؤمنین علی(ع) می فرماید؛ جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر ندارد، می میرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی گفت: اگر بخواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم، امر به معروف و نهی از منکر یکی از کلیدی‌ترین راه های ایجاد و استمرار یک جامعه صحیح و سالم است./1307/ت302/ب3

ارسال نظرات