۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۳۰۷۴۹
وزیر کشور:

دولت باید در جهت رضایتمندی مردم حرکت کند

خبرگزاری رسا ـ رحمانی فضلی گفت: حاکمیت همواره با تکیه بر مردم مقاومت و استقامت کرده است، از این رو هرکاری که می کنیم باید نتیجه آن رضایت مردم باشد.
رحماني فضلي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز در همایش دادستان های عمومی، انقلاب و نظامی مراکز استان ها در تبریز بر ضرورت تعامل و همکاری وزارت کشور و قوه قضاییه تأکید کرد و اظهار داشت: همکاری این دو نهاد امری ضروری، روشن، جاری و مفید است.


وی با بیان این‌که بدون همکاری این دو نهاد، امنیت در کشور به واسطه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی برقرار نخواهد شد، خاطرنشان کرد: به رغم مشکلات امنیتی بسیاری که در منطقه وجود دارد، خوشبختانه امنیت خوبی در کشور برقرار است که حاصل تلاش و کار سخت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و همکاری خوب قوه قضاییه با وزارت کشور است.


رحمانی فضلی با بیان این‌که رضایتمندی مردم یکی از مهمترین مؤلفه‌های امنیتی محسوب می شود، تصریح کرد: به عنوان حاکمیت باید همواره سعی کنیم رضایت مردم را فراهم کنیم که در این مسیر در گام اول باید مشکلات اقتصادی را حل و تورم و بیکاری را کنترل کنیم.


وزیر کشور خاطرنشان کرد: با این‌که دولت در کنترل تورم موفق بوده است، اما تورم همچنان بالاست و یا اگر رشد اقتصادی از منفی پنج درصد به نیم درصد رسیده باز هم از برنامه رشد اقتصادی 8 درصد عقب هستیم، با این اوصاف باید نهایت تلاش را در جلب رضایت و اعتماد مردم نسبت به نظام داشته باشیم.


وی با اشاره به تأثیرات دخالت بیگانگان در امنیت کشور گفت: این دخالت ها هیچ گاه تمام نخواهد داشت، ثقل قدرت حاکمیت، مردم هستند و حاکمیت همواره با تکیه بر مردم مقاومت و استقامت کرده از این رو هرکاری که می کنیم باید نتیجه آن رضایت مردم باشد.


وزیر کشور گفت: اگر حاکمیت نتواند مشکلات را حل کند، قوه ای علیه قوه ای دیگر عمل کند و یا هماهنگی و انسجام بین نهادها نباشد مردم از حاکمیت سلب اعتماد می کنند، از این رو حفظ مردم و اعتماد آنها یک وظیفه حاکمیتی است که برای تحقق ان همکاری نهادهای مختلف الزامی است.


رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در مبارزه با مواد مخدر باید ابتدا بنیان های اقتصادی شبکه های توزیع را شناسایی و به انها ضربه بزنیم و در گام بعدی با سرشبکه های مواد مخدر مقابله کنیم، از دادستان ها و قوه قضائیه خواست در زمینه اجرای این دو مقوله مهم با وزارت کشور همکاری های لازم را داشته باشند.


گفتنی است، همایش دو روزه دادستان های عمومی، انقلاب و نظامی مراکز استان ها با موضوع نقش دادستان ها در قانون جدید آیین دادرسی کیفری در تالار اجتماعات دادگستری آذربایجان شرقی در تبریز در حال برگزاری است، محور اصلی این همایش ارتقای جایگاه دادسراها در پیشگیری و برخورد با جرایم مواد مخدر، اقتصادی و امنیتی است./935/پ202/ب3

ارسال نظرات