۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۳۰۹۱۵
خطیب جمعه نجف:

4هزار و پانصد نیرو آماده آزادسازی موصل/ پیروزی الهی در بحرین نزدیک است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به آمادگی 4هزار و پانصد نیرو برای آزادسازی موصل، برکناری فرماندهان نظامی را آغاز پاکسازی سازمان نظامی از لوث فرماندهان فاسد دانست.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به آمادگی نیروهای عراقی برای آزادی موصل گفت: بیش از 4500 رزمنده هم اکنون آمادگی پاکسازی نینوا را از بند تروریست های داعش دارند. آزادی جرف الصخر و حمله به موصل در روزهای آینده از برکات ماه محرم است.

 

وی از سفر رییس جمهور عراق به عربستان ابراز خرسندی کرد و افزود: دیدار فواد معصوم با مراجع تقلید به ویژه حضرت آیت الله سیستانی پیش از سفر به عربستان نشان داد که وی به رهنمودهای مرجعیت توجه ویژه ای دارد. مرجعیت دینی در والاترین جایگاه قرار دارد و همگان به این مساله اذعان می کنند. تأکید عربستان بر استفاده از فرامین مرجعیت در بحران های مختلف نیز مؤید این ادعاست.

 

حجت الاسلام قبانچی بر لزوم پایان اختلاف میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان تأکید کرد و اظهار داشت: اختلاف مالی و نفتی میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان سال هاست بدون حل باقی مانده است. حل این مشکل از خواسته های مرجعیت دینی است که به گفت وگو نیاز دارد.

 

برکنار فرماندهان فاسد، پاکسازی سازمان امنیتی است

 

خطیب جمعه نجف از برکناری تعدادی از فرماندهان امنیتی استقبال کرد و ادامه داد: این اقدام به مثابه پاکسازی و تشکیل مجدد سازمان های نظامی است. عراق باید از فسادی که میلیاردها دینار هزینه به کشور وارد کرده، آزاد شود.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بر تحول جهانیان به سوی اعتدال تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: جهانیان امروزه به سوی اعتدال و شکستن خط تکفیری گام برمی دارند که اولین مورد آن در عربستان حاصل شد. مقامات سعودی جنگ با تکفیر و تصحیح منابع درسی را در پیش گرفته و می خواهند با شبکه های ماهواره ای فتنه گر علیه تشیع برخورد کنند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی تصریح کرد: اردن نیز 5 هزار عالم دینی را برای مبارزه با تکفیر آماده کرده و شیخ الازهر مصر از برگزاری همایش جهانی مبارزه با تکفیر و انتشار خط اعتدال خبر می دهد.

 

پیروزی الهی در بحرین نزدیک است

 

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به ادامه سرکوب ملت بحرین از سوی آل خلیفه گفت: دولت بحرین همچنان به سرکوب و قلع و قمع ملت بی دفاع بحرین می پردازد و در حالی که جهان به سوی دموکراسی و آزادی گام برمی دارد، زنان و کودکان را بازداشت می کند.

 

وی خطاب به ملت بحرین بیان داشت: صبر پیشه کند و مطمئن باشید که پیروزی الهی نزدیک است. دولت بحرین آخرین نفس های خود را می کشد./980/ب901/د

ارسال نظرات