۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۳۱۰۸۵
امام جمعه ارومیه تأکید کرد؛

ضرورت توجه طلاب به خطرات عرفان های نوظهور

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: معاونان تهذیب در حوزه های علمیه به جوانان توصیه های لازم را در زمینه بحث های خرافی و عرفان های نو ظهور داشته باشند و با ارائه یک برنامه فکری و معنوی به جوانان گوشزد کنند که پیگیر سخنان هر شخصی نباشند.
نشست هم انديشي معاونان تهذيب مدارس علميه آذربايجان غربي با حضور امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در نشست هم اندیشی معاونان تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه استان مسأله تهذیب و اخلاق را نیازمند تخصص دانست و افزود: افرادی کمی پیدا می شود که  به طلبه ها برنامه دهد  و به مشکلات رسیدگی کند.

 

وی کمبود استاد اخلاق در حوزه های علمیه را یادآور شد و گفت: این امر باعث شده است که در حوزه های علمیه به حداقل ها بسنده شود که هم بی نصیب و محروم نشویم و از طرف دیگر هم مشکلات در این حوزه ها زیاد نشود. 

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: البته در طول سال از اساتید اخلاق شهرهای دیگر دعوت می شود ولی این زود گذر است و شاید تاثیر گذار نباشد.

 

وی در ادامه به معاونان حوزه های علمیه چندین نکته را متذکر شد و گفت: معاونان تهذیب در حوزه های علمیه به جوانان توصیه های لازم را در زمینه بحث های خرافی و عرفان های نو ظهور داشته باشند و با ارائه یک برنامه ی فکری و معنوی به جوانان گوشزد زد کنند که پیگیر سخنان هر شخصی نباشند.


امام جمعه ارومیه مسأله دوم را بحث رعایت محرمات و واجبات در بین طلاب خواند و گفت: با توجه به خاطرات آیت الله بهجت در خصوص چگونگی کسب کرامات، ترک گناهان کوچک، اتقان عمل و محکم کردن عمل انجام شده با توجه به نماز، روزه، دعاها  و زیارت معصومان (ع) و توجه به مستحبات و مکروهات مورد تأکید قرار گرفته است.
 

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، توجه به نماز اول وقت و نماز جماعت، قرائت قرآن و خواندن نماز شب را از راه های تقرب الهی برشمرد و افزود: برای تأثیرگذاری باید تهذیب اخلاقی را از خودمان آغاز کنیم اگر معاونان تهذیب معنویت، ادب و اخلاق را رعایت نکنند چگونه انتظار تأثیرپذیری طلاب را دارند. 

 

وی لباس روحانیت را مقدس خواند و گفت: به عنوان یک مسؤول روحانی باید بیش از سایر مدیران و مسؤولان به بحث تهذیب و اخلاق بپردازید چراکه رسالت سنگینی بر عهده شماست./936/پ202/ب4

ارسال نظرات