۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۳۱۲۲۰

ناپدید شدن هزاران مسلمان روهینگیا در راه فرار به کشورهای همسایه

خبرگزاری رسا ـ هزاران مسلمان روهینگیا که از ترس حملات بوداییان افراطی میانمار خانه و کاشانه خود را رها کرده و قصد ترک کشورشان را داشتند در راه فرار به کشورهای همسایه ناپدید شدند.
ميانمار
 
به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران مسلمان روهینگیا که از ترس حملات بوداییان افراطی میانمار خانه و کاشانه خود را رها کرده و قصد ترک کشورشان را داشتند در راه فرار به کشورهای همسایه ناپدید شدند.
 
این دسته از مسلمانان روهینگیا قصد داشتند که با قایق خود را به کشور دیگری برسانند و به همین دلیل برخی از کارشناسان گمان می کنند که ممکن است کشورهای مالزی یا تایلند اجازه نزدیک شدن به ساحل را به آنان نداده باشند.  
 
خبرگزاری رویترز گزارش داد که دو تن از مقامات ارشد نظامی تایلند اعلام کرده اند که اقداماتی را برای جلوگیری از نزدیک شدن قایق پناهندگان مسلمان میانماری به ساحل تایلند اتخاذ کرده اند.  
 
بانپوت فانپیان، سخنگوی امنیت داخلی ارتش تایلند در این ارتباط اعلام کرد که سربازانش برای جلوگیری از نزدیک شدن قایق های مسلمانان روهینگیا به ساحل آموزش دیده اند.
 
وی افزود که قایق گمشده مسلمانان میانمار ممکن است از ترس اقدامات سختگیرانه دولت تایلند در مواجهه با مهاجران غیرقانونی در یکی از جزیره های نزدیک این کشور پنهان شده باشد.
 
گفتنی است، از روز پانزدهم ماه اکتبر میلادی تاکنون حدود 12 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از ترس حملات بوداییان افراطی این کشور مجبور به ترک خانه و کاشانه خود در استان راخین و فرار به کشورهای همسایه شده اند.
 
مسلمانان روهینگیا از سوی سازمان ملل به عنوان یکی از تحت ستم‏ترین اقلیت های مذهبی در دنیا معرفی شده اند.
 
دولت میانمار از اعطای حق شهروندی به مسلمانان روهینگیا خودداری کرده و مدعی است که آنان مهاجران بنگلادشی غیرقانونی هستند./990/ ب902/ک
ارسال نظرات