۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۳۱۵۸۷
آیت‌الله خاتمی:

برگزاری کنگره جهانی علیه تکفیری‌ها چهره ننگین این جریان را افشا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله خاتمی با اشاره به برگزاری «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام»، افشای چهره ننگین تکفیری‌ها را از آثار و برکات این کنگره دانست و گفت: بی‌تردید تکفیری‌ها مولود استکبار به ویژه دولت رو سیاه آمریکا و پیر استعمار انگلیس است.
آيت الله سيد احمد خاتمي

آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام»، پدیده تکفیری‌ها در جهان اسلام را ساخته و پرداخته دنیای استکبار برای مقابله با بیدار اسلامی دانست.

 

امام جمعه موقت تهران، مشوّح جلوه دادن چهره اسلام ناب محمدی و تعمیق تفرقه میان جهان اسلام را از دیگر عوامل به وجود آوردن پدیده تکفیری‌ها از سوی دنیای استکبار عنوان کرد و بیان داشت: نباید تردید کرد که تولید تکفیری‌ها کار استکبار به ویژه دولت روسیاه آمریکا و پیر استعمار انگلیس است.

 

وی تأکید کرد: گرچه ریشه این جریان نهفته در تکفیر وهابیت است، اما باز پرداخت این جریان‌ها نیز از سوی استکبار و استعمار صورت می‌گیرد؛ به گونه‌‌ای که حتی ائتلاف علیه داعش نیز عملا کاری در جهت تثبیت جریان‌های تکفیری‌ است.

 

آیت‌الله خاتمی بمباران زیر ساخته‌های کشور سوریه را از جمله خروجی‌های ائتلاف علیه داعش دانست و خاطرنشان کرد: این‌ها نشان دادند به بهانه مبارزه با گروه‌های تکفیری در پی آسیب زدن به دولت‌های مقابله کننده با تروریسم هستند.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به بیان راهکارهای مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری پرداخت و با تأکید بر انجام کارهای متعدد دراین زمینه گفت: به نظر بنده از بهترین کارهای در حال انجام، برپایی «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» است.

 

وی بیان داشت: این کنگره در این شرایط پیام واضح و رسایی با خود دارد که اسلام با عملیات تروریستی بیگانه است، مسلما در این کنگره تبیین خواهد شد که دنیای استکبار خود جریان‌های تروریستی را تولید می‌کند تا به نام اسلام علیه اسلام ناب محمدی(ص) تلاش و فعالیت صورت گیرد.

 

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: حضور حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی در رأس این کنگره، پرداختن این دو مرجع تقلید بر مسأله مهم و ضروری روز جهان اسلام و همچنین برگزاری این کنگره در شهر مقدس قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان تشیع همگی دارای تحلیل‌های ارزنده‌ایی هستند.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی سخنان خود ضمن عرض خسته نباشید خدمت این دو مرجع عالیقدر تقلید، ابراز امیدواری کرد «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» برکات فراوانی در جهت افشای چهره ننگین تکفیری‌ها داشته باشد./993/ت202/ف

ارسال نظرات