۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۳۱۶۱۶
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

کتاب بهترین ظرفیت فرهنگی برای هدایت بشریت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طاهری به برخی مؤلفه های کتاب شناسی اشاره کرد و گفت: کتاب شناسی بر دو مؤلفه ظاهری و محتوایی استوار است که توجه به مؤلفه محتوایی باید همواره مورد توجه طلاب و اساتید حوزه قرار گیرد.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه الزهرا(س) ساری از کتاب به عنوان نخستین محصول فرهنگی تاریخ بشریت یاد کرد و گفت: در تاریخ، محصولات فرهنگی بسیاری برای بشریت عرضه شده است، اما هیچ کدام نتوانستند جای کتاب را بگیرند.

 

وی با بیان این که مهم ترین اسناد تاریخ بشریت از طریق کتاب به مردم منتقل می شود، افزود: مهم ترین عامل هدایت بشریت در تاریخ کتاب بوده است و در برخی مواقع نیز همین کتاب عامل گمراهی بشر را فراهم کرده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: اگر ما خود را امت، جامعه و یا مردم فرض کنیم به حتم در هر عرصه و جایگاهی با کتاب مواجه هستیم، پس باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت تعالی و سعادت خود و جامعه به خوبی بهره گیریم.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مؤلفه های کتاب شناسی اشاره کرد و گفت: کتاب شناسی بر دو مؤلفه ظاهری و محتوایی استوار است که توجه به مؤلفه محتوایی باید همواره مورد توجه طلاب و اساتید حوزه قرار گیرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید مؤلف کتاب را بشناسیم و بدانیم در مسیر هدایت سخن گفته یا ذلالت، تصریح کرد: توجه به این اصل مهم می تواند زمینه بهره گیری حداکثری از کتاب برای برای طلاب فراهم کند.

 

وی تکریم و حرمت قائل شدن برای کتاب را از دیگر مؤلفه های کتاب شناسی دانست و خاطرنشان کرد: باید کتاب را خوب بخوانیم و اگر در کتاب مطلب و محتوای مناسبی یافتیم تنها برای سخنرانی از آن استفاده نکنیم، بلکه در عمل نیز آن سخن ارزشمند را به کار گیریم.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که راه حق تنها یک مسیر است، ادامه داد: مهم ترین مبین این راه تنها قرآن کریم است که باید به آن دل ببندیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، احیای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور را ضروری دانست و گفت: باید تلاش کرد تا میانگین ساعت مطالعه در کشورمان افزایش یابد.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی یکی از راه های توسعه فرهنگی در یک کشور است، تصریح کرد: با تقویت فرهنگ کتابخوانی می توانیم شاخص های فرهنگی در کشور را توسعه دهیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: تلاش مسؤولان فرهنگی کشور باید تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این خصوص باشد و باید اولویت قرار دادن رهنمودهای ایشان می توان به جایگاه ارزشمندی در عرصه کتابخوانی دست یافت.

 

وی با بیان این که رونق علمی و رشد و تعالی هر کشوری در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که با بهره گیری از کتاب می توانیم مبانی دینی و اسلامی را در جامعه نشر و گسترش دهیم، افزود: کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات